Kupiłem 1.3 M Hybrid 158KM Intense w listopadzie 2024. Małe samochody kupuje się przede wszystkim dla niskich kosztów eksploatacji a silnik 1.3 M Hybrid 158KM ma absurdalnie wysokie zużycie paliwa– min 8l/100km w trasie i min. 9,5 l/100km w mieście – nijak się ma do tego co podaje Mitsubishi (średnie 5,9l/100km) - oni sprzedają to jako hybrydę ale to zwykłe oszustwo! Miało być małe, oszczędne, ekologiczne autko – zostało tylko małe, tej wielkości samochody 30 lat temu paliły mniej.
Poza tym jak dla mnie zegary (prędkościomierz, obrotomierz) kompletnie nieczytelne, niby jest komputer ale żadnych danych nie można wyciągnąć – pod tym względem tragedia. Elektronika czasami wariuje – radio się wyłącza, lusterka się nie rozkładają przy otwarciu auta, czasami Android Auto łączy się automatycznie, czasami nie (nie można tego ustawić) - niby drobiazgi ale irytujące.
Pozytywne – zawieszenie ok i w miarę cicho jak na małe auto.
Wrażenia
2,0
Silnik
spalanie tragicznie wysokie.
3,0
Skrzynia biegów
nie wiem po co są łopatki przy kierownicy bo i tak nie można przełączyć na tryb manualny .
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
2,0
Widoczność
do tyłu widoczność zerowa
4,0
Ergonomia
przyzwoita
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająco dużo miejsca - w porównaniu do podobnych samochodów w tej klasie.
4,0
Wyciszenie
ciche auto - jedyny pozytyw.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie tragicznie wysokie.
2,0
Stosunek jakość/cena
nie polecam - przy tej cenie i kosztach ekspoatacji zdecydowanie nie warto.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi z elektroniką
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 M Hybrid 158KM 116kW
[l/100km]