Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV

Mateusz, 8 lat temu
Silnik 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 42 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi ASX I SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Auto kupiłem nowe, przez rok zrobiłem nim ponad 40 tys. km. Dokładnie sprawdziłem oferty innych producentów, i nadal jestem przekonany, że ASX nie ma konkurencji. Za cenę ok. 85k (Invite) kupiłem dobrze wyposażony samochód, przede wszystkim z rewelacyjnym dieslem 150 km i napędem 4x4. Plusy ASXa to: - b. mocny silnik diesla, świetne osiągi dzięki małej masie. Silnik jest cichy, nie słychać że to diesel. Ten sam silnik montowany jest w najlepszej wersji Outlandera, więc ASX to prawie rakieta. - dobry napęd na 4 koła. Mam też 100% terenówkę czyli L200, więc nie oczekuję cudów, ale do wjechania na plac budowy i jazdę po polach i błotach jest całkiem przydatny. Zwykła osobówka nie dałaby rady. - odpowiednie wymiary wnętrza, nie jest ciasno, fotele wygodne, bagażnik na 4 os. rodzinę i dalszy wyjazd też zda egzamin - przyzwoite spalanie, średnio ok. 6,5l - dużo poduszek pow. (chyba 9) - super widoczność, wysokie zawieszenie - świetnie się prowadzi, nie buja jak terenówka, można nawet poszaleć przy większych prędkościach. Oczywiście ASX ma też minusy, widać że producent oszczędził na kilku elementach, ale cena ponad 20-30 tys. niższa niż inne japońskie SUVy całkowicie usprawiedliwia niedostatki, a są to: - anachroniczny design wnętrza przypominający auta z pocz. XXI w., materiały średniej jakości. Jedyną usterką jaką dotąd zauważyłem jest skrzypiące wnętrze przy ujemnych temperaturach. Gdy jest ciepło nic nie skrzypi. - między 5 a 6 biegiem jest różnica 300 obrotów, 5 biegu w ogóle nie powinno być. Skrzynia działa jednak bardzo precyzyjnie. - miękki lakier - ze względu na złe przełożenie 6 biegu, przy prędkościach pow. 140 jest zbyt głośno. Plusem jest jednak dobre przyspieszenie na 6, więc może o to konstruktorom chodziło. Ogólnie samochód godny polecenia zarówno do miasta jak i na trasę oraz do pracy w terenie. Jak kupować to tylko ze 150 k dieslem, od 2015 r. z niewiadomych przyczyn sprzedają tylko wersje 114 km, a tej bym już nie kupił. Ponadto teraz jest o 20 tys. droższy.
Wrażenia
5,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Często parują szyby w trybie automatycznym bez włączonej klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i miejsca pod dostatkiem.
4,0
Wyciszenie
Nie jest perfekcyjne, ale to nie samochód luksusowy. Przy prędkościach autostradowych jest za głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek mechanicznych, drobne skrzypienie wnętrza przy niskich temperaturach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mitsubishi ASX I

Liczba wpisów: 108

Mitsubishi ASX I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mitsubishi ASX I SUV