Auto kupiłem nowe, przez rok zrobiłem nim ponad 40 tys. km. Dokładnie sprawdziłem oferty innych producentów, i nadal jestem przekonany, że ASX nie ma konkurencji. Za cenę ok. 85k (Invite) kupiłem dobrze wyposażony samochód, przede wszystkim z rewelacyjnym dieslem 150 km i napędem 4x4. Plusy ASXa to:
- b. mocny silnik diesla, świetne osiągi dzięki małej masie. Silnik jest cichy, nie słychać że to diesel. Ten sam silnik montowany jest w najlepszej wersji Outlandera, więc ASX to prawie rakieta.
- dobry napęd na 4 koła. Mam też 100% terenówkę czyli L200, więc nie oczekuję cudów, ale do wjechania na plac budowy i jazdę po polach i błotach jest całkiem przydatny. Zwykła osobówka nie dałaby rady.
- odpowiednie wymiary wnętrza, nie jest ciasno, fotele wygodne, bagażnik na 4 os. rodzinę i dalszy wyjazd też zda egzamin
- przyzwoite spalanie, średnio ok. 6,5l
- dużo poduszek pow. (chyba 9)
- super widoczność, wysokie zawieszenie
- świetnie się prowadzi, nie buja jak terenówka, można nawet poszaleć przy większych prędkościach.
Oczywiście ASX ma też minusy, widać że producent oszczędził na kilku elementach, ale cena ponad 20-30 tys. niższa niż inne japońskie SUVy całkowicie usprawiedliwia niedostatki, a są to:
- anachroniczny design wnętrza przypominający auta z pocz. XXI w., materiały średniej jakości. Jedyną usterką jaką dotąd zauważyłem jest skrzypiące wnętrze przy ujemnych temperaturach. Gdy jest ciepło nic nie skrzypi.
- między 5 a 6 biegiem jest różnica 300 obrotów, 5 biegu w ogóle nie powinno być. Skrzynia działa jednak bardzo precyzyjnie.
- miękki lakier
- ze względu na złe przełożenie 6 biegu, przy prędkościach pow. 140 jest zbyt głośno. Plusem jest jednak dobre przyspieszenie na 6, więc może o to konstruktorom chodziło.
Ogólnie samochód godny polecenia zarówno do miasta jak i na trasę oraz do pracy w terenie. Jak kupować to tylko ze 150 k dieslem, od 2015 r. z niewiadomych przyczyn sprzedają tylko wersje 114 km, a tej bym już nie kupił. Ponadto teraz jest o 20 tys. droższy.
Wrażenia
5,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Często parują szyby w trybie automatycznym bez włączonej klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i miejsca pod dostatkiem.
4,0
Wyciszenie
Nie jest perfekcyjne, ale to nie samochód luksusowy. Przy prędkościach autostradowych jest za głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek mechanicznych, drobne skrzypienie wnętrza przy niskich temperaturach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
[l/100km]