Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV

Arturro, 9 lat temu
Silnik 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi ASX I SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Fajne auto, stylistycznie ladne, ale niestety ma wady, ktore zdecydowanie zniechecaja dzien po dniu uzytkownika do tego pojazdu. Przy tym samochodzie strach nawet kichnac, zeby nie uszkodzic lakieru, muzyka jakosci patefonu w srodku srednio umila podroz a twarde siedzenia dokuczaja juz po trzech godzinach jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jesli chodzi o silnki to jest naprawde OK. 150KM i 300Nm momentu pozwala na ponadprzecietnie dynamiczne poruszanie sie tym samochodem. Do tego silnik jest dobrze wyciszony (ale nie tak dobrze jak w autach luksusowych). Jesli chodzi o deklarowane przez producenta spalanie, to chyba je testowali zrzucajac auto w przepasc w wylaczonym silnikiem. Deklarowane wartosci sa nieosoiagalne.
2,0
Skrzynia biegów
FATALNA! Biegi strasznie hacza przy zmianie. Szczegolnie jedynka i dwojka. Dodatkowo beznadziejnie zestopniowane sa przelozenia. Przez ekoterrorystow samochod nastawiony jest na maksimum oszczednosci. Co za tym idzie, komputer komputer rzada wbicia 6-tki przy predkosci 70 km/h (nawet podczas podjezdzania pod spora gore). Samochod obliczony na poruszanie sie po miescie. NIestety na autostradzie na 6 biegu przy predkosci 140 km/h silnik ma tak wysokie obroty, ze nie da sie tego zniesc na dluzsza mete. A na dodatek zaczynazrec duze ilosci paliwa.
3,0
Układ jezdny
Jesli decydujesz sie na ASXa to kup wersje 4WD. Jadza taka wysoka buda z napedem na jedna os jest niebezpieczna. Przy gwaltownych ruchach kierownica auto wpada w poslizgi. Moze to powaznie zaskoczyc kierowce. Przy napedzie na 4 kola tego efektu nie ma. Zawieszenie jest dosyc miekkie, wiec nie pozwala na szalenstwa, z drugiej jednak strony to nie jest samochod sportowy... a opisany wyzej silnik jest nastawiony na wolna jazde.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc z samochodu jest dobra. Nie ma problemow z ocena sytuacjo w kolo samochodu. Jedynie te czujniki parkowania. Nie mozna im zaufac.
5,0
Ergonomia
Tu jest naprawde OK. Wsyzstko jasno ulozone na desce rozdzielczej. Obsluga prosta, wrecz intuicyjna. Uzyte materialy sa niezle a w srodku panuje japonski porzadek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dobre, choc zabraklo jednej rzeczy, mianowicie (wzorem z BMW) podgrzewacza plynu chlodzacego. W zimie trzeba dluuuuugo czekac, az z nawiewow zacznie leciec przyjemnie cieple powietrze. Klima natomiast rewelacyjnie wydajna. Przewietrzanie kabiny bardzo dobre. Trym auto utrzymuje stabilna temperature. Wiec i za to plus dla Mitsubishi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogloby sie wydawac, ze to duze auto. Nic bardziej mylnego. Wymiarami (dlugosc, nie wysokosc) blisko mu do ostatnich wersji Golfa. I tyle tez jest w nim miejsca.
4,0
Wyciszenie
Wiele osob narzeka, ze jest glosno. Faktycznie w BMW bylo ciszej, ale tu i tak jest bardzo cicho i spokojnie. Podoba mi sie, ze slychac w kabinie jak kreci sie sprezarka... choc niektorzy na to narzekaja.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Deklarowane wartosci spalania to bajki. W miescie w lecie auto zlopie 9l/100km, w trasie (bez autostrad) okolo 6,5l/100km, na autostradach powyzej 130km/h spalanie podchodzi pod 9l/100km. W sumie wyniki akceptowalne jak na samochod o takiej bryle, ale nijak sie to ma do danych producenta. Poza tym czeste i drogie przeglady gwarancyjne. Polecam przed zakupem sprawdzic ile kosztuje 3 przeglad i co wchodzi w jego sklad. Bo diagnostyka sluchowa silnika (doslownie) kosztuje w Mitsubishi niemal 1800 zl.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest fajne. Silnik jest dynamiczny, do skrzyni mozna sie przyzwyczaic, hamulce sa doskonale, wyposazenie seryjne dobre, jakosc wykonania dobra, uzyte materialy dobre (tylko ten idiotyczny brazowy akcent na obiciach siedzen... chyba daltonista dobieral te kolory). Poziom bezpieczenstwa bardzo dobry. Naprawde auto warte swojej ceny. Nie jest przecenione jak chocby Toyota.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadnych usterek. Kompletnie nic. Ale auto nowe, przebieg jeszcze niewielki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi ASX I SUV