Uroda auta jest kontrowersyjna, brakuje mu mnogości gadżetów jak w autach np. francuskich, ale to co jest działa tak jak powinno bez niespodzianek. Jeśli sprawdzi się zapewnienie o jakości produkcji Made in Japan to mój wybór auta niezawodnego i ekonomicznego za tę cenę okaże się trafiony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest naprawdę rewelacyjny! Spalanie latem wg komputera na trasie Szczecin-Locknitz nawet 3.4l/100km, zimą Szczecin-Trzebież 3.9l/100km. Na trasie Szczecin-Warszawa na A2 i S3 wyszło 6.5l/100km przy prędkości przeważnie 150km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość "pewnie", choć mogłoby być nieco bardziej "miękko" i może nie tak krótko.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny dość komfortowy i precyzyjny. Doskonały na miejskie krawężniki i dziurawe Polskie drogi. Jedyne zastrzeżenie mam do pokonywania ostrych zakrętów przy większych prędkościach - w moim odczuciu znacznie przechyla pojazd.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość mała tylna szyba, ale rekompensują to czujniki parkowania. Duże lusterka boczne i wysoka pozycja za kierownicą zapewniają doskonałą widoczność.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski i kontrolki znajdują się tam gdzie powinny i są łatwo dostępne. Fotel kierowcy dobrze wyprofilowany - teraz podróż po 5-7 godzin nie jest tak odczuwalna jak w poprzednim moim aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno tutaj do czegoś się przyczepić - nie ma żadnego uciążliwego parowania szyb, zimą szybko nagrzewa się wnętrze, latem klimatyzacja schładza szybko i sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca mogłoby być jak zawsze nieco więcej, ale to nie Outlander. Decydując się na "mniejszego brata" zdecydowałem się również na mniej miejsca, ale dzięki temu zyskałem niższe spalanie i niższą cenę zakupu.
3,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach >130km/h słychać opływ powietrza na wyższej karoserii (i sporych lusterkach). Ogólnie mogłoby wówczas być ciszej wewnątrz, choć na drogach w Niemczech jest odczuwalnie lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak usterek i niskie spalanie to ewidentne plusy utrzymania auta. Ale przeglądy gwarancyjne ASO nie są tanie a i oryginalne części zamienne straszą cenami!
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak do tej pory nie widzę alternatywy przy tej cenie w klasie kompaktowych SUV'ów. Z ciekawości policzyłem Tiguana z porównywalnym wyposażeniem (choć miał biksenony zamiast ksenonów i silnik 2.0TDI zamiast 1.8DiD) i wyszło mi o ~30tyś. więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oby tak dalej!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby tak dalej!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
[l/100km]