Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV

wik999@interia.pl, 14 lat temu
Silnik 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi ASX I SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Niezłe auto, standardowo dobrze wyposażone, ale chyba kosztem ogólnej budowy. Przednie błotniki plastikowe, tylne drzwi sprawiają wrażenie lekkich jakby tylko z blachy. Duża ilość poduszek powietrznych chyba gwarantuje bezpieczeństwo. Lepiej żebym nigdy tego nie sprawdził. Waga 1400kg na auto tej wielkości jest słuszna, tylko co tam tyle waży. Bagażnik przeciętny. Wielkość samochodu ogranicza wszystko, ale w/g mnie przedziały są rozłożone prawidłowo - kierowca, pasażer z przodu bardzo dobrze, tylna kanapa i bagażnik, ani jedno i drugie nie za duże i nie za małe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niezły, cichy, ale w/g mnie wielka turbodziura, choć to może bardziej chodzi o ekologię, żeby nie dymił, po wciśnięciu gazu niechętnie w pierwszej fazie wchodzi na obroty. Trwa to ok. 1 s, później jest OK, ale nie jest to dobre podczas jazdy. Bardzo dobrze przyspiesza na wyższych prędkościach, pow. 100km/h. Moc czuje się również w górach. ASG w dieslu, a właściwie oprogramowanie zarządzające są beznadziejne, po dłuższej jeździe z większą prędkością ok 140,150 km/h, przy przystanku gasi od razu silnik nie czekając na schłodzenie turbiny. Myślę, że to poważna wada. Ja póki co w trasie wyłączam.
3,0
Skrzynia biegów
W/g mnie mało precyzyjna, dość długie skoki dźwigni. Komputer pokazuje bardzo wcześnie, że należy zmienić bieg na wyższy. Przestałem na to patrzeć i zużycie paliwa zmniejszyło się.
4,0
Układ jezdny
Sam układ na razie bez uwag, dobrze trzyma się drogi, opony Yokohama trochę za głośne. Uwżajcie na samochody z 17" felgami, trudno dobrać dobre zimowe opony.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko OK.
4,0
Ergonomia
Przycisk zmiany informacji wyświetlanej z komputera umiejscowiony na desce, zasłaniany przez koło kierownicy to porażka. Ponadto piszczy przy każdym naciśnięciu, dokuczliwe dla pasażerów w nocy. Zegary i wyświetlacz dobry. Bardzo dobry pomysł oddzielnego ustawienia natężenia oświetlenia wskaźników i radia dla dnia i nocy. Automatyczne światła i wycieraczka sprawdzają się w przeciętnych warunkach. Przy deszczu trzeba pamiętać o ręcznym włączeniu świateł mijania, a można dodać w oprogramowaniu automatyczne załączenie przy kilkukrotnym użyciu wycieraczek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy większej liczbie ludzi niestety sterowanie ręczne. Automatyka sobie nie radzi z odparowaniem szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tyłu trochę ciasno, ale jak ktoś chce luksusowo jeździć daleko w 4, 5 osób to zalecam auto większe.
5,0
Wyciszenie
Bez uwag.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Komputer kłamie przy bardzo spokojnej jeździe na odcinku ok. 100km pokazał 3,9 l/100km. W/g komputera spalanie 5,6l, rzeczywiste podczas różnorodnej jazdy to ok. 6,5. Sporo pali przy większych prędkościach. Spostrzeżenia po 10k km - spalanie mieści się w granicach między 6 a 7l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
W jak sam raz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi ASX I SUV