Idealne auto przeciętne. Tak bym określił ASXa. Ostatnio zacząłem rozglądać się za nowym samochodem i porównując różne auta do Miśka zawsze coś znajdę na plus u niego, czego brakuje w innych samochodach. ASX ma szereg zalet, o których się nie myśli, dopóki nie przyjdzie nam zmienić pojazd. Silnik? 150 tys. km. bez awarii. Dosłownie tylko wymiana oleju, płynów i filtrów. Nic poza tym. Pancerne zawieszenie, do tej pory w ogóle nie ruszane. Wystarczająco przestronny, funkcjonalny, ale wciąż kompaktowy. Łatwo nim parkować i manewrować w mieście. Duży prześwit (jeden z największych w tej klasie) pomaga wjechać albo zaparkować tam, gdzie osobówką już nie podjedziesz (bo Ci szkoda zderzaka;)). Wygląd - mi się tam bardzo podoba a jego sylwetka w ogóle nie zestarzała się. Panuje w nim klimat typowych aut japońskich (prostota) ale to trzeba zaakceptować przed zakupem. Ja przekładam niezawodność nad wyrafinowanie i przez to bardzo doceniam mojego Miśka. Nie jest ani szybki, ani luksusowy (słabo wyciszony), ani największy (w kabinie czy bagażnik), ani tani (serwisowanie/naprawy w ASO to spory wydatek, chociaż bez problemu można go serwisować poza ASO z uwagi na prostą konstrukcję). Mimo wszystko jest świetnym kompanem na co dzień, dobrze sprawdza się na wycieczkach w 4 osoby i ogólnie jest bezstresowym pojazdem :) Idealny przeciętniak :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Super trwała prosta jednostka na łańcuchu. Kompletnie bezawaryjna. Zbyt słaba na ten samochód, ale przynajmniej mało pali. Trasa z klimą 6-6,5 litra, miasto (Kraków) 8-9 litrów. Mam znajomego z Lancerem 1.8 143KM, różnicy specjalnej w mocy nie ma, ale za to jest dramatyczna w spalaniu :P Idealny byłby tu silnik 2.0 150KM, oferowany w USA i na wchodzie (Rosja/Azja).
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest zbytnio precyzyjna, tylko 5 biegów. Za to trwała i totalnie bezobsługowa.
5,0
Układ jezdny
Jak na autko o takich gabarytach prowadzi się bardzo dobrze, pewnie trzyma się w zakrętach. Nierówności i dziury są tłumione. Po prostu :P
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność do przodu i na boki - zalety podniesionego nadwozia. Do tyłu gorzej ale większość Miśków ma seryjne czujniki parkowania - bardzo pomocne, załatwiają temat.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i wygodnie. Podoba mi się złącze USB schowane w podłokietniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu trochę ciasnawo, ale to w końcu kompakt. Jest krótszy od Lancera Sportbacka!
2,0
Wyciszenie
Moim zdaniem obok zbyt słabej jednostki benzynowej druga i ostatnia wada tego pojazdu. Po prostu nie jest wygłuszony. Silnik buczy i przeszkadza już od 3 tys. obrotów. Jazda autostradą 120-140km/h nie należy do przyjemnych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, nie psuje się, a serwisować można poza ASO. Ewentualne koszty napraw blacharskich w ASO mogą zaszokować, dlatego lepiej nie rezygnować z AC.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione za 70 tys. PLN na wyprzedaży zimowej. Bardzo dobrze wydane pieniądze. Aktualne ceny używek z początku produkcji uważam za atrakcyjne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero, nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna wada to rdzewiejąca klapa w modelach przed liftem, która bez problemu była wymieniana na nową przez ASO. Warto sprawdzić czy była wymieniana przed zakupem.
Poza tym, to nic a nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MIVEC 117KM 86kW
[l/100km]