W związku z tym że funkcja oceny użyteczności opinii podpisanej SMERF MARUDA jest nieaktywna i mimo iż licznik ocen wskazuje „0” wciąż pojawia się informacja „Już głosowałeś na użyteczność tej opinii” – Próbowałem z różnych sieci i komputerów i zawsze to samo. Podejrzewam że inni czytelnicy tej opinii mają podobny problem, więc zdecydowałem się napisać oddzielne poparcie dla niej, a wszystkich którzy chcą się do niej odnieść proszę o oddanie głosu na moją ocenę. Mam nadzieję że tutaj nie będzie podobnej niespodzianki (a może cenzury ?) A kto nie czytał – bardzo polecam. Dodam tylko że ocena ta i wspomniane w nie inne są wysoce użyteczne. Sugeruję dokładną ich analizę.
Zwolennicy systemu STOP & GO podpierają się ekologią. Nic bardziej błędnego, gdyż przy każdym rozruchu szczególnie silnika z zapłonem samoczynnym z rury wydechowej wylatują ogromne ilości bardzo ciemnego dymu który jest skutkiem niedokładnego spalania w fazie rozruchowej, nawet filtr cząstek stałych nie rozwiąże problemy, tylko szybciej się zatka, a bardzo wysoka cena jego wymiany sprowokuje większą części użytkowników do jego usunięcia. To co nie wyleci przez rurę wydechową ścieknie między pierścieniami do oleju podnosząc jego poziom, chyba że szybciej zużywający się silnik zużyje ten nadmiar i nie da się tego zauważyć co nie znaczy że nie ma takiego problemu. Widać wyraźnie że całą ekologiczną reklamę tego chorego systemu di…li biorą. Chyba że wspomniane kłęby ciemnego duszącego dymu z rury wydechowej których częstotliwość emisji potęgowana kilkunasto lub nawet kilkudziesięciokrotnie chorym systemem STOP & GO są ekologicznie nieszkodliwe, to bardzo przepraszam widocznie nie jestem na bieżąco. A co z ekologia gdy STOP & GO odstawi silnik akurat wtedy gdy trzeba szybko ruszac z pod swiatel? Oraz z zagrozeniem plynnosci ruche, mozliwoscia kolizji i nie tylko gdy silnik nie odpali? Jeden niepotrzebny rozruch wyemituje w atmosferę znacznie więcej toksycznych gazów niż kilkuminutowa praca silnika szczególnie wysokoprężnego. Nie rozumiem po co to zawracanie głowy skoro użytkownicy samochodów osobowych zużywają zaledwie kilka procent z całkowitej konsumpcji paliwa na świecie.
Wrażenia
1,0
Silnik
Ledwo dosięga dolnego progu potrzeb tego nadwozia, a brak dostępu do graficznego wykresu z hamowni nie pozwala odnieść się do jego możliwości. Po prostu słaby.
4,0
Skrzynia biegów
Bez problemow
4,0
Układ jezdny
Nie ma problemow
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zatrzezen, do tylu jak w kazdym tego typu nadwiziu
1,0
Ergonomia
Dla użytkowników o wzroście do 1,75mtr wystarczająca dalej czytaj opinie podpisaną Smerf Maruda
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzila bardzo dobrze
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla użytkowników o wzroście do 1,75mtr wystarczająca dalej czytaj opinie podpisaną Smerf Maruda
3,0
Wyciszenie
Mogloby byc lepiej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczny ale okupiony mala moca silnika
3,0
Stosunek jakość/cena
Za ta cene moblo by lepuiej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadnych problemow ale sestem STOP & GO zablokowany
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych problemow ale sestem STOP & GO zablokowany
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MIVEC 117KM 86kW
[l/100km]