Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV Facelifting

kaisanab, 8 lat temu
Silnik 1.8 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 1.8 150KM 110kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
3,00
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Światła ksenonowe, które bardzo szeroko oświetlają pobocza.
3,0
Całokształt
Auto kupione jako nowe, jeżdżę nim już ponad rok. Jest to wersja z napędem 4x4, niestety, nie da się takiej wybrać... O ile na początku samochód uważałem za bardzo fajny, tak z biegiem czasu zacząłem dostrzegać jego niedostatki. Jest to wersja Intense+, więc najbogatsza, jaka była wówczas dostępna. Wnętrze jest dość ciasne jak na auto z takim rozstawem osi. O ile z przodu można się pomieścić to z tyłu jest już gorzej, zwłaszcza jeśli chodzi o miejsce nad głową. Fotele z przodu bez regulacji podparcia lędźwiowego trochę dają się we znaki przy dłuższych wyjazdach. Bagażnik dla 2-3 osób wystarcza, ale jeśli chcemy zabrać np. wózek to trzeba trochę pokombinować, żeby wszystko zmieścić. Dodatkowo, głęboko wcinające się nadkola nie ułatwiają sprawy. Silnik, wbrew powszechnej opinii wcale nie jest cichy,wręcz przeciwnie. Nie mam może porównania bo to mój pierwszy (i chyba ostatni) diesel, ale w Corolli D4-D teściowej zdecydowanie mniej go słychać. 150 KM do spokojnej, bezpiecznej jazdy tym autem wystarcza, chociaż mogłoby być więcej. Nagrzewanie do temperatury roboczej - wieczność. Częste wypalanie filtra cząstek stałych i układ start/stop w mieście skutkuje tym, że po pół roku użytkowania olej silnikowy kwalifikuje się do wymiany. Spalanie 6-6,5 l w trasie i 7,5-8 l w mieście jest OK. Gdyby nie beznadziejnie krótkie przełożenie 6. biegu na autostradzie byłoby dużo niższe, ale niestety przy 140 km/h jest głośno i auto pali podobnie jak w mieście około 7,5-8 l/100km. Prędkościomierz bardzo przekłamuje przy dużych prędkościach, przy wskazaniu ok. 210 km/h nawigacja pokazywała niecałe 190 km/h (koła 17 calowe, więc nie powinno być aż takich przekłamań). Brak oświetlenia dla tylnej części kabiny w wersji ze szklanym dachem sprawia, że gdy coś upadnie z tyłu na podłogę, trzeba szukać latarki, żeby to znaleźć. Lampka w bagażniku też daje śmieszną ilość światła. Duży plus za światła ksenonowe, bardzo szeroko oświetlają pobocza. Podsumowując, jest to typowy, miejski crossover (oczywiście nie z dieslem pod maską). Ze względu na głośny silnik, duże spalanie na autostradach, małą przestrzeń bagażową i niezbyt wygodne fotele raczej nie nadaje się do dalekich podróży, ani jako auto rodzinne. Na koniec dodam, że serwis Mitsubishi do tanich nie należy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dynamiczny, oszczędny, jednak według mnie głośny.
3,0
Skrzynia biegów
Wszystko byłoby OK, gdyby nie beznadziejnie krótki 6 bieg, co sprawia, że na autostradzie, przy 140 km/h auto wyje jak zarzynana świnia i spalanie niepotrzebnie wzrasta.
4,0
Układ jezdny
Stabilny na zakrętach, przewidywalny. Nie jest za sztywny, ani przesadnie miękki. W wersji z napędem 4x4, po wyłączeniu kontroli trakcji, można nawet kręcić bączki na śniegu :)
Komfort
4,0
Widoczność
Mała tylna szyba, ale kamera cofania i duże lusterka załatwiają sprawę.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest intuicyjne i pod ręką. No może poza przyciskiem do obsługi komputera, który jest w okolicach zegarów i używanie go w czasie jazdy może stwarzać zagrożenie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się bardzo długo. W zimie trochę ułatwia życie dodatkowa nagrzewnica, ale nie rozwiązuje sprawy całkowicie. Latem klima wydajnie schładza wnętrze.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca na nogi z tyłu przy maksymalnie odsuniętych fotelach przednich. Wysocy pasażerowie z tyłu też będą niezadowoleni.
2,0
Wyciszenie
Według mnie silnik jest głośny, a przy prędkościach powyżej 100 km/h szum powietrza też daje o sobie znać. Przy prędkościach autostradowych ciężko ze sobą rozmawiać.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6-6,5 l/100km w trasie, 7,5-8 l/100km w mieście i na autostradzie to nie są oszałamiające wyniki, ale może być. Jednak gdyby 6 bieg był dłuższy spalanie na autostradzie i w trasie byłoby niższe. Serwis Mitsubishi jest drogi.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Było kilka "pierdółek" które zostały skutecznie rozwiązane w serwisie, m.in. skrzypiąca dźwignia zmiany biegów, trzeszczące plastiki przy szklanym dachu, trzaski przy kręceniu kierownicą.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co żadnych nie uświadczyłem.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 1.8 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting