Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV Facelifting

Michał, 9 lat temu
Silnik 1.8 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 1.8 150KM 110kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Długo szukałem czegoś z 4x4. Moje kryteria minumum to: 4x4, rozsądne spalanie do ok. 7l/100km, 0-100 poniżej 10 sek. W tej kategorii cenowej nie znalazłem innego auta. Pierwsze 12 000 k. 2 3 miesiące są ok. Jedyny minus w porównaniu do typowych osobówek (Passat, Superb) to znacznie głośniej w kbinie przy prędkościach autostradowych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1500 kg silnik daje radę. 150 KM przy tej masie nie jest demonem prędkości (wg. GPS prędkość mac to 198 km/h), ani przyspieszenia (0-100 km/h 10,1 sek), ale rekompensuje to spalaniem i kulturą pracy. Niestety przy prędkościach pow 150 km/h spalanie w okolicy 10l/100 km.
5,0
Skrzynia biegów
Brak jakichkolwiek uwag. Wszytko chodzi płynnie, na 6 biegu można się toczyć już przy 60 km/h. Aby dynamicznie przyspieszać, powinno się trzymać obroty pow. 3500/min.
5,0
Układ jezdny
Jak na mini SUV wszystko ok. Czuły układ, precyzyjnie reaguje na każde polecenie:) Napęd robi super pracę. Na raznie testowałem tylko na mokrym, w trybie "AUTO" tył dołącza się bardzo szybko, nie pozwala na "wyplucie" przodu w zakręcie. w 4WD LOCK nie wyczujesz różnicy z typowym stałym 4wd:)
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka boczne robię mega robotę! Zdecydowanie lepiej niż w osobówce, ale do busa jeszcze daleko:)
5,0
Ergonomia
Zależało mi na braku "wydumek". Jestem zwolennikiem "starej" motoryzacji i chcę mieć wszystko w tradycyjnych pokrętłach. Nie lubię lcd, za dużo szukania podczas jazdy. Jeśli nie jesteś gadżeciarzem, to powinno Ci się spodobać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie bez zastrzeżeń, jedyne czego mi brakuje, to nawiewu dla pasażerów 2 rzędu. Jest tam nawiew tylko na nogi:(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób ok, 5 osób już ciasnawo...
3,0
Wyciszenie
Do ok. 120-130 km/h tak jak w większości osobówek klasy średniej. Przy autostradach niemieckich:) czyli pomiędzy 160 a 200 km/h jest duuużo głośniej niż w np. Passacie... Ale bryła w końcu przypomina lodówkę, do tego duże lusterka i cudów nie ma:(
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem jeszcze przed pierwszym przeglądem, ale cennikowo nie ma tragedii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie znalazłem lepszej jakości SUV w tej cenie. Alternatywą był Qashqai, ale a słaby sinik, Mocca, ale tylko benzyna która jest moim zdaniem za bardzo wyżyłowana. Mazda i VW to inna półka cenowa:(
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po około 2 000 km. dwa razy zaciął się mechanizm podnoszenia szym. Przeszło po kilku próbch. Zgłoszę to podczas przeglądu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie wylazło:) Ale to dopiero 12 000 km.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 1.8 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting