Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV Facelifting

Arek, 9 lat temu
Silnik 1.6 117KM 86kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 1.6 117KM 86kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Przesiadłem się do ASX z Astry H, którą posiadałem od nowości i byłem bardzo zadowolony ze względu na bez awaryjną i oszczędną eksploatację ( gaz). Ale to było przyzwyczajenie a nie miłość :). ASX pokochałem od pierwszej przejażdżki i trwa to do dzisiaj. Jako młody wiekiem kierowca, wymagałem od samochody dynamiki, dobrych osiągów nie zważając na komfort. Teraz jako Pan w średnim wieku cenię sobie komfort i tamte sprawy zeszły na plan dalszy. Bardzo fajną sprawą jest to że nie muszę wykonywać żadnych ekwilibrystycznych wygibasów żeby wsiąść lub wysiąść z auta. Wyposażenie które posiada mój samochód jest wystarczające i adekwatne do moich potrzeb - wszystkie dostępne funkcje (klimatyzacja, światła, wycieraczki) ustawione na AUTO. Po prostu taki samograj. Wszystkim potencjalnym kupującym, proponuję umówić się na jazdę próbną - ale taką jak moje, że miałem możliwość sprawdzić samochód w ruchu miejskim, ale również na autostradzie. Po dwóch godzinach za kółkiem i przejechaniu prawie 120 km, wiedziałem, że chcę kupić ten samochód. Ale w Waszym przypadku może być zupełnie odwrotnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Generalnie przy mojej codziennej jeździe moc jest wystarczająca, ale przy jeździe autostradowej, przydało by się trochę więcej mocy. Silnik 1,8 wydaje się lepszym wyborem, ale ze względu na żarłoczność i głośniejszą pracę, ja się nie zdecydowałem
4,0
Skrzynia biegów
I znowu to samo - w trasie brakuje 6 biegu, co jak sądzę wpłynęło by to na zwiększony hałas po przekroczeniu 140 km/h. Na krótkich odcinkach , a szczególnie w terenie zabudowanym na pewno to nie przeszkadza
5,0
Układ jezdny
bez zarzutów, chociaż wiadomo że z napędem na jedną oś jest to samochód wyłącznie na asfalt i drogi utwardzone
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie wystarczająca - tylna szyba zapewnia wystarczający widok , co z połączeniu z czujnikami parkowania, spełnia moje oczekiwania
4,0
Ergonomia
Uważam że siedzenia z przodu ( z tyłu jeszcze nie jechałem) są trochę za słabo wyprofilowane, trzymanie boczne też nie powala. Przy dłuższych trasach trzeba jednak od czasu do czasu "zmienić policzek" :). Duży minus za brak kieszeni w tylnych drzwiach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dla mnie spoko - wiadomo że pisząc tę opinię porównuję to z samochodami którymi jeździłem wcześniej - wersja z klimatyzacją, wszystko ustawione na "AUTO". W lecie wydajność bez zarzutów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gdyby uszczknąć trochę niewykorzystanej przestrzeni pod maską, przestrzeń przedziału pasażerskiego zdecydowanie by na tym zyskała. W moim przypadku poruszam się w zdecydowanej większości we 2 osoby, więc nie ma problemu, ale w przypadku jazdy na tylnych siedzeniach osób wysokich, trzeba przesunąć do przodu fotele przednie i trochę tej przestrzeni zaczyna brakować
4,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe dochodzi leniwe mruczenie silnika i niewielki szum powietrza ( wiadomo że wydatny ryjek musi stawiać większy opór powietrza). Głośno zaczyna się robić przy 140 km/h, ale to w dużej mierze brak 6 biegu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy zakupie samochodu brałem pod uwagę konieczność zamontowania instalacji gazowej ( posiadałem takową w poprzednim samochodzie), dlatego szukałem silnika który spełniał by te wymagania i już z zasady był w miarę oszczędny. Nauczony doświadczeniem z poprzednich marek, brałem pod uwagę, że dane producenta będą się różniły o około 20%, do stanu rzeczywistego. I tu duże zaskoczenie - są one porównywalne a w przypadku spokojnej jazdy nawet lepsze niż podaje producent. Po przejechaniu 10 000, biorąc pod uwagę obecne ceny paliwa, utraciłem całkowicie ten pomysł, gdyż uważam go za zdecydowanie ekonomicznie nie uzasadniony ( zwiększone koszty przeglądów, zwrot kosztów instalacji, utrata gwarancji, utrata przestrzeni bagażnika)
5,0
Stosunek jakość/cena
Skorzystałem z promocyjnej ceny zakupu, dostałem kilka ciekawych bonusów ( koła zimowe, autoalarm, dywaniki, 2 lata gwarancji salonowej) więc uważam że kwota 70 000, jest adekwatna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechane 16 500 km, brak jakichkolwiek usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechane 16 500 km, brak jakichkolwiek usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 117KM 86kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 1.6 117KM 86kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting