Układ hamulcowy
: Układ hamulcowy + komfort jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: nd
Inne
: nd
Inne
: nd
4,0
Całokształt
Co do całokształtu, to auto jest fajne, warto było wydać przeznaczone na nie pieniądze. Nawet pewne wady o których napiszę nie zmieniają tej oceny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc 117KM jest wystarczająca dla użytkownika drogi lubiącego dynamiczną jazdę, aczkolwiek nie jest to demon prędkości. Nie wiem, ale wydaje mi się, że niektóre niskie oceny w tej materii wynikają z tego faktu, że niektórzy oczekiwali auta stricte sportowego (Auto Sport eXtreme), natomiast jest to samochód typu crossover, czyli SUV do miasta, w tym się mega sprawdza, 117 KM naprawdę wystarcza do jazdy po drogach miasta i do wyprzedzania w trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma moim zdaniem pewne niedociągnięcia. Mimo, że jazda na rozgrzanym samochodzie jest po prostu bez zarzutu, to dopóki ten samochód się nie rozgrzeje, dźwignia chodzi dość ciężko. Nie jest to duży zarzut, ponieważ wystarczy ok. 5 minut jazdy by wszystko chodziło jak należy.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to bajka. Przesiadłem się z niskiego "normalnego samochodu" i już nie mam zamiaru do takiego wrócić. Wejście do samochodu, wyjście to czysta przyjemność. Wysoka pozycja za kierownicą. Wszystko akurat tak skonstruowane, byś czuł się dobrze w tym aucie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność rewelacja. Jeżdżę systematycznie (codziennie) już trzy miesiące i nadal czuję się jak w nowym samochodzie. Jazda sprawia mi cholerną przyjemność :)
4,0
Ergonomia
Ergonomia w tym aucie ma dwa warianty. Po pierwsze jazda jest przyjemna, czuje się, że wszystko jest na swoim miejscu, nigdzie nie sięga się za daleko, są schowki o których można było pomarzyć... nawet tak niespodziewane jak na karty elektroniczne, na chusteczki higieniczne, na długopis :) ale... ocenę obniżam za nieergonomicze pokrętła do zmiany wentylacji/temperaturu/klimatyzacji. Nieergonomiczne jest połaczenie temperatury i zamknięcia dopływu powietrza z siłą nawiewu i klimą. Naturalne jest połaczenie Klimy z temperaturą i nawiewu z jego zamknięciem. Ktoś popełnił kardynalny błąd.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak napisałem, po za nieergonomicznym zorganizowaniem przycisków wentylacja i ogrzewanie działają bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest wystarczająco dużo, by jechało autem 5 osób, moje 1,82 cm wzrostu jeszcze nie ucierpiały, a lubię jeździć wysoko. Z tyłu również miejsca jest wystarczająco dużo.
4,0
Wyciszenie
Tu mam mieszane uczucia, ale dlaczego dałem 4 a nie 3 lub pięć gwiazdek. ASX nie jest wcale głośny, powiem więcej, jest bardzo cichy, silnik przypomina o sobie dość mocno tylko w chwilach przyspieszania. Poza tym pracuje na tyle cicho, że można zapomnieć o jego działaniu. Autostrada nie przeszkadza w komfortowej jeździe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez uwag. Spalanie zadowalające. W porównaniu z moim poprzednim autem jest bardzo duża poprawa. Silnik MIVEC ze zmiennymi fazami rozrządu potrafi być oszczędny. Po za tym 5 lat gwarancji :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że za taki crossover każdy konkurent każe sobie zapłacić co najmniej kilka/kilkanaście tysięcy więcej.. tylko suzuki sx4-s-cross z podobnym wyposażeniem jest troszeczkę tańsze. Mitsubishi jest jednak nie do przebicia, szczególnie ASX.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie widzę. Samochód nowy, wypowiem się za kilka lat :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie widzę. Samochód nowy, wypowiem się za kilka lat :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 117KM 86kW
[l/100km]