Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV Facelifting

Bruce Norwit, 11 lat temu
Silnik 1.6 117KM 86kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 1.6 117KM 86kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce brzytwa.
5,0
Całokształt
Ocena za całokształt najwyższa możliwa, bo samochód spełnia praktycznie wszystkie wymagania jakie przed nim stawiałem. Na liczniku na razie co prawda tylko 5000 km, ale jeżdzone dość intensywnie przez 2 mce. Na pewno nie żałuję zakupu.
Wrażenia
4,0
Silnik
1,6 w benzynie napędzany gazem. W mieście radzi sobie bez problemów. Nabieranie prędkości do 100 km/h idzie opornie, ale po przekroczeniu tej bariery radzi sobie już znacznie lepiej. Także podróżowanie z autostradowymymi 100-180 barrrdzo wygodne i zaskakująco elastyczne jak na tak mały silnik (poprzednio jeździłem autem z 2,5 litra pod maską). Niestety w prędkościach do 100 km/h na trasie samochód nie daje rady, dlatego trzeba wielokrotnie rezygnować z wyprzedzania, gdy tylko z naprzeciwka jedzie cokolwiek lub widoczność jest za słaba. Drogi krajowe z ograniczeniem do 90km/h to jedyny minus tego auta i tutaj trzeba się pogodzić z grzecznym podróżowaniem za ciężarówkami.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, bez zarzutu. Szkoda, że nie ma 6 biegu, aż się prosi dla prędkości powyżej 130.
5,0
Układ jezdny
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń. Podróżowanie w jakichkolwiek warunkach (na śniegu jeszcze nie sprawdzane) nie sprawia żadnych problemów.
Komfort
3,0
Widoczność
Wyższy punkt siedzenia daje lepszą widoczmość i przewagę nad małymi osobówkami. Przyzwyczajenia wymaga ograniczenie widoczności przez słupki boczne (takiego problemu nie ma np. w Suzuki SX4), ale nie jest to kwestia problamatyczna. Wielki plus za lusterka boczne, są fenomenale. I wielki minus za słabą widoczność do tyłu, bo okno klapy bagażnika jest symboliczne.
4,0
Ergonomia
Myślę, że udałoby się wygospodarować trochę więcej schowków, szczególnie na okulary, jakąś półkę podsufitową, etc. Nie ma tragedii, ale projektanci tutaj nie dali z siebie wszystkiego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń jak do tej pory. Wszystko działa precyzyjnie i błyskawicznie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Często podróżujemy autem w 5 osób dorosłych. Nikt nie narzeka. Minusem jest mała przestrzeń bagażowa, zwłaszcza jeżeli zdecydowało się na instalację LPG. Przy 5 pasażerach, każdy może wtedy zabrać tylko średniej wielkości torbę.
2,0
Wyciszenie
To jak do tej pory największy minus tego auta. Powyżej 120 km/h w środku jest za głośno. Być może zdecyduje się na wyciszenie, ale dopiero po zakończeniu gwarancji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie LPG to 11,5 l/100 km. Z tym że ok. połowa przebiegu przy prędkościach w okolicy 130-140 km/h. Także koszt przejechania 100 km to 30 zł... :) Przeglądy i naprawy jeszcze niedoświadoczone.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za auto z hakiem i LPG zapłaciłem 65,6 k pln w wersji podstawowej, która moim zdaniem jest bardzo przyzwoita. W stosunku do jakości, którą oceniam na 8/10 jest to bardzo atrakcyjna cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedna uszczelka w drzwiach i awaria przycisku kontroli trakcji, pierdoły do usunięcia na pierwszym przeglądzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 117KM 86kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mitsubishi ASX I

Liczba wpisów: 108

Mitsubishi ASX I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mitsubishi ASX I SUV Facelifting