Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 2019
Marcin B.,
3 lata temu
Silnik 2.0 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
28 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Japoński 2.0 MPI benzyna bez turbo, 150KM, DOHC, czego chcieć więcej? Chyba najlepszy wybór patrząc długoterminowo.
5,0
Całokształt
Auto świetne w tym przedziale cenowym, nie ma przepychu nowej technologii, auto nie ma wielu niepotrzebnych do życia funkcji typu podgrzewana kierownica, masowane fotele, toster w schowku ( :D ) itd., za to prowadzi się dobrze, jest niezawodne, ładne i ekonomiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka 2.0 150 KM z wtryskiem pośrednim wielopunktowym sprawdza się znakomicie, a przy tym bez żadnych udziwnień spodziewam się, że będzie dalej jeździć, podczas gdy w modelach konkurencji będzie już trzecia wymiana silnika 1.0 turbo ecoboost itp. Po roku intensywnego użytkowania (jednak zgodnie z zaleceniami producenta) nie mam żadnych zastrzeżeń. Moc w zupełności wystarczy do przyjemnej dynamicznej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi działają płynnie (z wyjątkiem wrzucania wstecznego, z którym w połowie przypadków pojawia się lekka trudność), wręcz same się "przerzucają", sprzęgło lekkie, jak dla mnie całość ze sobą idealnie współgra. Niestety przy częstej jeździe drogami szybkiego ruchu ewidentnie brakuje szóstego biegu, powyżej 120km/h silnik chodzi już uciążliwie głośno na piątym biegu.
5,0
Układ jezdny
Mimo że zawieszenie jest znacznie twardsze niż np. w Outlanderze to moim zdaniem jest świetnie dobrane do tego auta - dobrze "wybiera" dziury, a auto jest stabilne przy większych prędkościach, również podczas hamowania awaryjnego ze 160km/h doskonale można zapanować nad autem. W Outlanderze 2011 spotkałem się ze zbyt intensywnym działaniem wspomagania - tutaj jest ono jak na mój gust dobrane idealnie. Auto prowadzi się wyśmienicie.
5,0
Karoseria
Wygląd i kształt karoserii po liftingu jest naprawdę bardzo przyzwoity, w moim osobistym odczuciu - powiedziałbym, że świetny.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, nie ma co dużo pisać, choć gdyby się doczepić to słupki mogłyby być minimalnie cieńsze.
5,0
Ergonomia
Troszkę brakuje uchwytu klapy bagażnika również po lewej stronie (jakby producent przewidział, że klapę zamyka się tylko z prawej strony?...), Poza tym naprawdę nie do czego się doczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiele osób drażnią duże obrotowe gałki ukryte za drążkiem zmiany biegu - może i faktycznie ich umiejscowienie nie jest najwybitniejszym pomysłem projektantów (aczkolwiek mi to nie przeszkadza), jednak osobiście wolę takie rozwiązanie niż np. klikanie w trakcie jazdy na dotykowym ekranie, gdzie jest wymagane skupienie choćby na parę sekund swojego wzroku, bo przycisków fizycznych nie ma. Poza tym klimatyzacja i nawiew bez zarzutów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - pełen komfort, chociaż projektanci mogliby nieco zwiększyć regulację fotela kierowcy. Jazda w roli pasażera w tylnej części pojazdu jest jednak dużo mniej komfortowa - tylne fotele są dość twarde, a przy komfortowym ustawieniu foteli przednich dla pasażerów z przodu, z tyłu brakuje miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Komfort jazdy jeśli chodzi o hałas nie jest w tym aucie niestety plusem, auto w tym przypadku wypada bardzo przeciętnie w porównaniu do innych aut w tym przedziale cenowym. Jazda powyżej 120km/h przez dłuższy czas nie jest super komfortowa, a mogłoby to poprawić choćby włożenie 6-biegowej skrzyni zamiast 5-biegowej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szczerze powiedziawszy za pierwszy serwis w ASO spodziewałem się, że zapłacę znacznie więcej niż zapłaciłem w rzeczywistości. Poza tym co można powiedzieć po lekko ponad roku intensywnego użytkowania... Brak jakichkolwiek problemów czy usterek.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym ASX jest chyba najlepszym możliwym wyborem pośród SUVów, szczególnie dla ludzi, którzy cenią sobie niezawodność i bezawaryjność, a nie przepych nowej technologii. Jak to mówią - auto jest po to żeby jeździć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po ponad roku - brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po ponad roku - brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 150KM 110kW
[l/100km]