Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 2016
Elp,
7 lat temu
Silnik 1.6 117KM 86kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Fajny wygląd po ostatnim liftingu
5,0
Całokształt
Wybierałem pomiędzy ASX, Mazda 3, Ford Focus Kombi lub Kuga. Mazda odpadła przez fatalne wykończenie (produkowane są Meksyku) oraz rdzę, którą obejrzałem w programie Zakup kontrolowany w trzy letniej Maździe 6. Focus odpadł gdy zobaczyłem test Zachara a potem wciągany na holownik nowiutki Focus na środku Radzymińskiej, Test długodystansowy Kugi w gazecie motoryzacyjnej (awaria napędu po 40 tys. i awaria silnika po 90 tys.) przesądził wybór ASX. Po siedmiu latach używania Lancera bez żadnej usterki niezawodność Mitsu wygrała. ASX jest samochodem wygodnym do miasta, na trasie radzi sobie dobrze, plecy nie bolą, stabilna jazda, trzeba dobrze operować biegami aby wycisnąć odpowiednie przyśpieszenie. Cena adekwantna do oferty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tu za krótko aby ocenić ( 2 miesiące) nic nie trzeszczy, na razie żadnych niespodzianek.
5,0
Skrzynia biegów
O dziwo bałem się, że dłuższy niż w Lancerze drążek będzie przeszkadzał ale nic z tych rzeczy biegi wchodzą gładko. Bez uwag
4,0
Układ jezdny
Na trasie nawet powyżej 140 jedzie jak przyklejony, bez uwag, nie przechyla na zakrętach. W mieście sztywne zawieszenie powoduje przy krótkich poprzednich przeszkodach ( np. , garby, studzienki) drobne wahnięcia.
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo miejsca z przodu, po położeniu rąk na kierownicy od drzwi łokieć ok. 15-20cm. W toyocie Corolli łokieć obija się drzwi, w Maździe3 trochę lepiej Przy moim 180 cm wzrostu bez uwag. Jazda na trasie o dziwo wygodniejsza niż Lancerze. Tylko 117 KM daje dyskomfort zbyt małej mocy, ale z wyprzedzaniem na dwupasmowej jest lepiej niż myślałem. Czujnik deszczu, podgrzewane siedzenia, tempomat , b, dobre nagłośnienie. Przy prędkościach powyżej 120 -130 nie trzeba pogłaśniać muzyki ani głośniej mówić, Silnik basowo buczy przy przyśpieszeniu 0-80 km, ale nie jest źle.
5,0
Ergonomia
Bez uwag dobry bagażnik 420l, dużo miejsca jeśli porównamy do mazdy 3 czy focusa combi ( tylne siedzenia to tragedia)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko ogrzewa lub chłodzi bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z powodów dla, których wybrałem, drugi to cena. Wersja Intense Plus.
4,0
Wyciszenie
Lepiej niż czytałem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W Warszawie mieszkam na Śródmieściu w codziennej jeździe od pali od 7,4 do 8,5 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym chciał kupić suw Mazda CX5, Kuga zapłaciłbym za takie wyposażenie ok. 20-30 tys. więcej. W trasie ( ale nie autostrada) pali przy prędkości 80-90km 6,5 l/100 km. Dla autostrady do 130 km 8,5l/100km. Powyżej 140 km/h pali 9,5 l/100km. Jeśli ktoś płacze, że to dużo to samochody z silnikiem 1l i turbinką palą na autostradzie 10 l. Więc spalanie w normie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jak każde mitsu bez uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadne i niech tak zostanie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 117KM 86kW
[l/100km]