Ocena kierowcy - Mitsubishi ASX I SUV Facelifting 2016
JaJanusz,
7 lat temu
Silnik 1.6 117KM 86kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Czuję się pewnie w tym samochodzie.
5,0
Całokształt
Jeżdżę ASX od pół roku. Wybierając miałem założenia: 90% jazdy po mieście, wysoki prześwit do jazdy po łódzkich dziurawych drogach, duży bagażnik, bezawaryjność. Jeśli chodzi o stosunek tych parametrów do ceny to wg. mnie ASX jest idealnym wyborem. Bezawaryjność zapewnia mi 5 lat gwarancji, należące się jak psu zupa. Bez żadnych dopłat itp dodatkowych ubezpieczeń, a to świadczy o jakości wykonania (nadal w Japonii). Bagażnik w ASX jest dużo większy niż w Fordzie C-Max, chociaż jak porównuje się parametry techniczne w tabelkach to teoretycznie powinny być prawie takie same. Prześwit i manewrowość w mieście - idealna - po wiosennych roztopach nie musiałem się zbytnio martwić ukrytymi w kałużach dziurami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Patrząc na parametry silnik wydaje się słaby. Polecam wybrać się na jazdę próbną, a i pamiętać, że to japończyk. A oni ruszając do boju drą ryja. Czyli wkręć go na 4000 obrotów i zobacz jak sobie poradzi z wrogami. Oczywiście nie jest to demon szybkości, ale na pewno nie będziesz zawalidrogą
4,0
Skrzynia biegów
Tu mam zastrzeżenia, lubię docisnąć i szybko zmieniać biegi. Mam wrażenie, że nie mogę tego robić ta szybko jakbym chciał i muszę jakieś 0,25 sekundy poczekać na położeniu "luz" zanim przeskoczę z 3 na 4. Poza tym strasznie brakuje 6 biegu na trasie, ale w końcu crossover to autko z założenia miejskie.
5,0
Układ jezdny
Komfort jazy - dużo lepiej niż w Ford C-Max. Są zakręty, które pół roku temu pokonywałem 70 km/h mając wrażenie, że zaraz się poturlam. Teraz 90km/h i nie ma takiego wrażenia.
Komfort
5,0
Widoczność
360 stopni ok.
5,0
Ergonomia
Nie ma sensu czytać instrukcji obsługi. To jest jedna z zalet tego samochodu - prostota. Powiem więcej wysublimowana japońska prostota, na pewno nie prostactwo. Wszystkie pokrętła pod ręką, po miesiącu obsługiwałem na pamięć, bez patrzenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa prawie natychmiast. Zimą rozgrzanie zajmuje więcej czasu, ale tak samo jest we innych pojazdach. Pasażerowie nadmuch mają na nogi i to co doleci z przodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183cm, siedzenie ustawione na max do góry, nadal mam miejsce nad głową. Wg. mnie miejsca jest dużo. Brakuje wyposażenia dla pasażerów z tyłu (kieszenie na drzwiach i oświetlenie).
4,0
Wyciszenie
Wahałem się czy nie dać 3 gwiazdek. Samochód słabo wyciszony, a przy 5 biegowej skrzyni na trasie męczący. Przy 120km/h szum wiatru jest porównywalnie głośny z silnikiem ale to efekt fajnego (dla mnie) kanciastego profilu, o słabym współczynniku oporów powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gazu nie mam bo to "nówka nie śmigana", a na gwarancji mi zależy ale i tak koszty są na razie OK. Ale co ja mogę po 6k km powiedzieć?
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg. mnie najlepszy stosunek, dlatego go wybrałem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic, usterek brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też brak, jakichkolwiek. Samochód ma jeździć i już.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 117KM 86kW
[l/100km]