Karoseria
: Duże, pojemne auto, olbrzymia przestrzeń. brak klaustrofobiczności.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Szyba fabrycznie zamontowana bardzo podatna na uszkodzenia
3,0
Całokształt
hmm psioczyłem na mojego wcześniejszego Mini One (możecie przeczytać moją opinię) ale w porównaniu z tym countrymanem (wieśniakiem) jak już mówią \"miłośnicy BMW\". To brakuję mi wcześniejszego mini. mimo swoich wad, tam czułem przyjemność z jazdy tam Kierowca czuł że kontroluje auto. Tutaj tego zdecydowanie brakuje. według Mnie MINI modelem Countryman straciło swoją rasowość jako Mini i utożsamianą z nim kulturą i cechami. To tak jak byśmy mieli Psa championa rasy np. labrador i zwąchali go z jakimś burkiem, efektem tego jest właśnie Mini countryman. Ani to ładne, ani to osiągów nie ma. Ale może być jako samochód.
Jak jeździłem Mini One zawsze ktoś się oglądał na to auto czy na światłach czy przejeżdżając przez miejscowości po prostu przykuwał uwagę. Mini Countryman zlewa się ze wszystkimi skodami, hondami, nissanam, fordami, itd. Więc na \"inność\"(w pozytywnym słowa znaczeniu) co było zaletą mini nie ma co liczyć.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik to tragedia 1.6 Diesel o mocy 88km na takie auto to pomyłka! Bardzo mułowaty silnik. osiągi pominę milczeniem. 6sty bieg jest w przypadku tego silnika zbędny. Służy tylko po to aby to auto się toczyło. Podobno jest to silnik robiony przez BMW ale nawet w salonie nie wiedzieli tego na 100% (no comment) i stwierdzili że ten silniki robi dla nich Toyota tak jak w przypadku Mini One 1.4 robił Ford. Silnik Głośny 5tys.!!! a chodzi jak ford transit. Dałbym 1 ale jest szansa na chip tuning więc będzie widać różnicę.
3,0
Skrzynia biegów
Jak wspomniałem 6-cio biegowa z czego 6-ty bieg służy do toczenia. Przykład: jadę 160 na V biegu wrzucam VI i co?? Auto zwalnia do 155 mimo gazu do dechy nawet nie pozostaje przy 160. Za to bieżące spalanie spada o 1,5 l
Zmiana biegów głośna (chrupanie) mam wrażenie że skrzynia jest z plastiku i zaraz ją połamię.
2,0
Układ jezdny
I tu NAJWIĘKSZE Rozczarowanie mam dość tych ochów i achów że układ jezdny jest ten sam jak w Mini. NIE JEST!! Wcześniej miałem Miniaka One i w tej materii spodziewałem się sporo. i zawód. To auto jest ciężkie, wysokie, i miękkie. Wchodzi w Zakręty jak Mini ale na środku i na wyjściu potrafi \"zdradzić\" co jest bardzo niebezpieczne. np. zjeżdża do środka zakrętu, przechyla się na zewnętrzną Masakra. Może w Cooper S jest lepszy układ. Ale tu straciłem pewność jaką miałem w małym Mini. Hamulce słabe. 300kilo więcej od małego mini, gdy mocno hamujemy auto nurkuje i zaczyna \"myszkować\" co w mini maluchu było nie do pomyślenia
Komfort
4,0
Widoczność
Lepsza jak we wcześniejszym maluchu. Jedyny minus to lusterko prawe jest tak zamontowane że dół lusterka (jakieś 20%) bez względu jak siedzisz czy wysoko lub nisko jest zasłonięte przez boczne drzwi! duża wtopa designerów. Zalecam czujniki do parkowania (ja nie mam;( tył jest wysoki, a szyba pozostała ta sama. ciężko określić jak daleko jest tylny zderzak od przeszkody. Brak \"zalewania\" bocznych szyb dlatego 4 tu duża poprawa.
3,0
Ergonomia
W tej wersji wyposażenia tragedia. Tanie plastiki na drzwiach, deska rozdzielcza plastikowa. kierownica jak z Daci Trochę za nisko panel ze światłami przeciw mgielnymi i blokadą szyb. Kiepskie wykonanie wnętrza w porównaniu do małego Miniaka. Na plus to będą małe drzwi bardzo poręczne przy wsiadaniu i wysiadaniu przy zaparkowanych samochodach. Rama na drzwiach też jest plusem, mniejsze brudzenie szyb bocznych przy podnoszeniu i opuszczaniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna żadnych zastrzeżeń ustawiam temperaturę i bajka
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
MINI z nazwy, maxi w środku bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów nawet tych z tyłu. TO największy plus tego auta. Tu wiemy skąd ten rozmiar auta. było by pięć ale podłoga w bagażniku jest nie usuwalna wynikem tego jest albo mamy płaską podłogę i musimy wyciągać wszystko z bagażnika gdy chcemy dostać się do schowka pod podłogą. Albo mamy głęboki bagażnik gdzie nic nam nie lata, za to nic dłuższego tam nie zmieścimy dlatego 4
1,0
Wyciszenie
GŁOŚNY, tragedia. wyciszenie? jakie wyciszenie? przy prędkości 120 Countryman jest głośny. Myślałem że winne są plastiki we wnętrzu ale widzę po opiniach że nawet w \"S\"kach jest głośno. do tego dochodzą opony które w tym aucie są 16\" felgi i opony 205 których toczenie słyszalne jest w środku. na razie jeżdżę na zimowych zobaczymy w lecie. Komora silnika jest olbrzymia ale tam nic nie ma. Silnik rozmiarem jest mały, Dużo pustej przestrzeni pod maską w której hula wiatr. Żadnej izolacji komory silnika od kabiny pasażerskiej. W starym mini były przynajmniej okładziny pod maską
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Diesel 1.6 88km więc do 120km/h jest bardzo oszczędny, ale jak chcemy jeździć szybko to średnio pali 8l/100km w górę w zależności od ciężaru stopy.
Duży plus 48litrowy bak co daje nam minimum 150 km większego zasięgu od malucha mini którego bak miał 40 litrów
1,0
Stosunek jakość/cena
Mini tym modelem wkroczyło w segment crossoverów gdzie jest duża konkurencja. Za te pieniądze jeśli chcesz mieć mini to kup lepiej Mini ale 3 drzwiowe. jeśli chcesz mieć auto rozmiarów mini countrman to wybór jest zbyt duży aby być aż tak przywiązanym do marki. Widocznie MINI liczy na sukces w WRC
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szyba przednia pękła od prawego słupka jakieś 35cm do środka po 2,5tys. żadnego uderzenia po prostu pękła w czasie jazdy. Serwis nie chciał uznać reklamacji, ale kiedy chciałem oficjalne stanowisko na piśmie reklamacja została uznana i szyba została wymieniona. Ciekawostka mam w bagażniku lewarek do podnoszenia auta, a nie mam koła zapasowego bo takiego w mini countryman nie ma (niedostępne) tak samo jak zestawu naprawczego. Dobrze że mam assistance
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jest 3 na razie nic nie było, za mało przejechanych kilometrów
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D 90KM 66kW
[l/100km]