Szukaj

Ocena kierowcy - Mini Countryman F60 John Cooper Works

dsto, ponad rok temu
Silnik 2.0 JCW 306KM 225kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mini Countryman F60 John Cooper Works 2.0 JCW 306KM 225kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,71
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Zawieszenie : Prawdziwe daily
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Kiedyś, mocnych kilka lat temu trzymałem się zasady, że ten samochód jest wyłącznie wytworem ludzi działu marketingu, dla zwiększenia słupków sprzedażowych, zaś ideałem są klasyczne samochody sportowe w bryle sedan, czy tam copue, z nisko zawieszonym silnikiem, najlepiej wolnossącym, bo trzeba gardzić wszystkim co nowe (a nowe podejście to oczywiście niszczy prawdziwego ducha motoryzacji). Ale się myliłem ;-) Dziś sam poruszam się w wersji z najmocniejszym silnikiem i uważam, że czasami do czegoś po prostu trzeba dojrzeć i otworzyć się, by czerpać radość z życia z pełni, a nie trzymać się utarcie schematów.
Wrażenia
5,0
Silnik
W trakcie jazd testowych z innymi mocami byłem zdania, że 306 KM to przegięcie. Teraz uważam, że to jest jedyna wersja silnikowa, która oddaje prawdziwy charakter całego pojazdu, z wszystkimi jego zaletami (charakterystyka pracy, szybkie nagrzewanie, dźwięki turbin, zapach jaki tworzy, jakie wibracje generuje wewnątrz)i i wadami (wzmacnianie dźwięku z głośników, niepotrzebne zbyt duże wyciszenie samej jednostki, część odgłosów brzmi jak z silnika 1.0).
5,0
Skrzynia biegów
Myślałem, że wiem dużo o automatach. Ten wymaga trochę wprawy i cierpliwości, nie tak jak imho w serii 3/5. Nie da się jej nauczyć w kilka godzin, czy kilka dni. Jak tylko zaczynam intuicyjnie manewrować gazem/hamulcem odwzajemnia płynnymi przełożeniami. Już teraz przepięknie redukuje i przestawia na wyższe w trakcie agresywnej jazdy, to jest jakiś majsterszczyk. Niesamowite uczucie.
5,0
Układ jezdny
Dziwna mieszanka. Generalnie przy ostrzejszych zakrętach czuć, że cała bryła jest bardzo ciężka i wyższa, ale nie udało mi się wyprowadzić w podsterowność/nadsterowność. Może zbyt grzecznie jeżdżę :D Nastawiałem się na bardzo twarde zawieszenie, w rzeczywistości jest o wiele bardziej miękki niż myślałem, a będzie pewnie jeszcze lepiej w lato (bez run-flatów). W warunkach naprawdę trudnych zimą napęd 4x4 razem z tymi olbrzymimi tarczami jest po prostu fenomenalny. Bardzo bezpośredni układ kierowniczy. Szkoda, że nie mam zawieszenia adaptacyjnego, szczególnie w trybie komfortowym.
5,0
Karoseria
Nareszcie grubsza blacha, cały samochód jest bardzo obudowany, jakoś tak czuję się w nim bezpieczniej. Przegienalny widok z perspektywy kierowcy na masywny przód samochodu. Piękne przetłoczenia z okolic świateł przednich.
Komfort
5,0
Widoczność
Doceniam próbę z zachowania promisu między przestrzenią, designem, więc przymknę okno na konieczność wysuwania głowy do przodu, żeby zobaczyć te cholerne światła na skrzyżowaniu. Szyba z tyłu oczywiście jest mała, ale wystarczająca, żeby w miarę wygodnie parkować. Wszystko spełnia swoją rolę, coś za coś.
4,0
Ergonomia
Trzeba będzie przywyknąć i przyzwyczaić się do innego umiejscowienia/zachowania wszystkich przycisków. Najbardziej bawi mnie umiejscowienie dwóch złącz USB-C z tyłu i jednego USB z przodu... w standardzie B. :D A trochę mniej bawi brak Andoid Auto.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mnóstwo różnych ustawień do wyboru, od regulacji siły nawiewu w trybie manualnym i nawet w automatycznym też jest co ustawiać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód wewnątrz jest po prostu olbrzymi. Nie rozumiem jaki jest sens kupować auta klasy D albo więcej, skoro tyle samo przestrzeni można mieć w Countrymanie, i do tego lepiej się parkuje. Na upartego można zabrać pięć dorosłych osób w góry, spakować z całym sprzętem zimowym i jeszcze znajdzie się miejsce na nogi, żeby się wygodnie rozsiąść. Super.
5,0
Wyciszenie
Nie było żadnych niespodzianek, jest tak jak się spodziewałem. Da się połykać nim kilometry, ale też i czasem poszaleć na krótszych odcinkach. I tak jest mega uniwersalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na pewno nie będzie tanio i nie jest. Na razie same plusy, samochód jest nowy, zobaczymy co dalej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo pierdół - od ogrzewania foteli, po system nawigacji i blokujące się wejście do środkowego pasa z tyłu itd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód jest nowy, ale już teraz mam przeczucie, że nie ma się co spodziewać żadnych nieplanowanych niespodzianek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 JCW 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mini Countryman F60 John Cooper Works