Bardzo ładny, klasyczny sedan z dużą przestrzenią bagażową. Bardzo wygodny w trasie, 500km bez przystanku robi się bez zmęczenia. Bardzo oszczędny, przewidywalny (wiadomo co się zepsuje i mniej więcej po jakim przebiegu), nie ma problemu z częściami, materiały eksploatacyjne w niskich cenach (rok 2024, za komplet olej i filtry(4) zapłaciłem 168 zł).
Wrażenia
4,0
Silnik
Na granicy wygody - przyspieszenie od zera słabe, za to dynamika świetna. Na 4 i 5 biegu międzyczasy znakomite (duży moment obrotowy). Pracuje równo, trochę przenosi wibracje (jak to diesel). Na dobrym paliwie znacznie cichszy niż na słabym.
3,0
Skrzynia biegów
Niezbyt precyzyjna, o dość długim skoku. Za to działa bez problemu i nie wymaga ingerencji (manual). Przy wysokich prędkościach brakuje trochę nadbiegu.
4,0
Układ jezdny
Zestrojony sportowo, niskie zawieszenie - efekt to znakomite, wręcz rewelacyjne trzymanie się drogi (potrzebne porządne opony), dość precyzyjna informacja od kół do kierownicy, ale też wyraźnie czuje się ubytki w drodze ( z zasady jest dość sztywno).
5,0
Karoseria
Piękny, klasyczny kształt. Bardzo ciekawa gama kolorystyczna. W standardowym wyposażeniu materiały wykończeniowe jakich dzisiejsze auta nie widziały. Kubełkowe fotele ze świetnym trzymaniem, welur, skóra. Auto nie wie co to rdza.
Komfort
4,0
Widoczność
Słuszna karoseria, to samochód o długości...Dodge Jurney. Przydatne czujniki, dzięki nim żadnego problemu z manewrowaniem nie ma. Przód da się ogarnąć bez problemu.
4,0
Ergonomia
Jak w sedanie. Siedzeń się nie położy, ale długą belkę, czy narty da się przewieźć. Pozycja za kierownicą łatwa w regulacji. Kierownica duża. Wspomaganie sprawne. Wszystkie przełączniki na swoich miejscach, wielość biegów wycieraczek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy, klimatyzacja jak na diesla zadziwiająco szybka, łatwe osuszanie szyby przedniej. Po odpowiednim ustawieniu nawiewów problem z parowaniem nie występuje nawet podczas dużej wilgotności powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy i pasażerów jest dość, choć tunel środkowy jest wysoki. Siedzi się wygodnie. I nisko. Nad głową jest miejsce. Schowki w ilości minimalnie przyzwoitej.
3,0
Wyciszenie
Największy mankament tego auta. Jest całkiem ok do 90 km/h, przyzwoicie do 110 km/h i po prostu głośno powyżej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie koszty eksploatacji, rozsądne koszty serwisu, łatwość dostępu do zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najbardziej niedocenione auto świata. Poważnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem zatnie się jakiś zamek, pęknie linka do otwierania maski, nic wielkiego. Jak się spali żarówka, wiesz od razu. Do tego inne żarówki przejmują jej rolę.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Psują się wentylatory chłodnicy i wysprzęgliki. Jak się to raz ogarnie, jeździ się i tylko dolewa paliwo. Wtryskiwacze łatwo i tanio się regeneruje, turbina nie ma zmiennej geometrii, brak DPFów i wszelkich innych przeszkadzajek. Silnik jest pancerny i nie da się go przegrzać, nawet jak wentylator nie działa (niektórzy dowiadują się że nie działa, dopiero kiedy nie da się załączyć klimatyzacji).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTi 131KM 96kW
[l/100km]