O ile kupiliśmy auto ze sprawnym silnikiem KV6 ( bo taki jest w tym modelu) to nie powinno być problemów.
Był montowany w KIA Carnival i Freelanderach, części powinno być sporo. Trzeba tylko uważać na kolektory dolotowe i tzw. silniki VIS do zmiennej fazy dolotu. W kolektorach o duzym przebiegu klapki zaczynają klekotać i się zacinać. Silniczki VIS czasami się przepalają lub zalewają olejem który dostaje się do kolektora przez odmę. Wtedy nie sterują dolotem i auto nie ma kopa przy około 3 tys. obrotów. Trzeba na to zwrocic uwagę przed kupnem. Nowy kolektor ciężko dostać i trzeba go ściągać z UK, a kosztuje kilka tyś. złotych a i to bez VIS.
1,0
Skrzynia biegów
Po zakupie takiego auta proponuję odrazu wywalić pompę sprzęgła oraz wysprzęglik i wstawić metalowe od hondy civic. Awaria tych części jest gwarantowana. Pompa sprzęgła padła mi na trasie, wycena w obcym warsztacie to 2000zł, po ściągnięciu lawetą do domu, mój mechanik wstawił pompę od hondy za 300 zł z robocizną. Pół roku później to samo było z wysprzęglikiem, dlatgo radzę odrazu wymieniać i nie narażać się na późniejsze koszty....
5,0
Układ jezdny
Nie miałem żadnych problemów z układem jezdnym przez 2 lata posiadania
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Przy dużej prędkości w środku jest bardzo głośno, prawie nie słychać co mówi pasażer z tyłu
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są dostępne od roverów, hondy. Gorzej z mechanikami, mało kto zna ten samochód i mało kto chce go poznawać:)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kolektor dolotowy, silniczki VIS, wysprzęglik i pompa sprzęgła - najczęstsze problemy
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 175KM 129kW
[l/100km]