Szukaj

Ocena kierowcy - MG ZR

Grzegorz, 8 lat temu
Silnik 1.8 WC 160KM 118kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
MG ZR 1.8 WC 160KM 118kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Rewelacja
4,0
Całokształt
Fantastycznie, z wyjątkiem kilku zawstydzających usterek. Jeśli jednak człowiek się do nich "przyzwyczai" i chce po prost pojeździć, to w tej cenie nie ma innego, podobnie jeżdżącego, tak zestrojonego samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieźle się wkręca, wysoko ciągnie bez oporów, może nieco mały moment. Ale, jak to zawsze mówię, moment jest dla leni. Moc jest, zerwanie się spod świateł trwa ułamek sekundy. Trochę mocno mieli kołami przy starcie z mokrego.
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. Po prostu. Sprzęgło bardzo nisko (chyba wszystkie MG tak mają), trzeba się przyzwyczaić, zwłaszcza, kiedy jeździ się innymi samochodami.
5,0
Układ jezdny
No, tu jest po prostu FANTASTYCZNIE. Twardy, niewygodny, ale to nie może być wadą, bo taki ma być. Ale zakręty - poezja. Wkręca się przepięknie i nie znam lepiej i łatwiej jadącego bokiem przednionapędowca. Ustalmy - jeśli chodzi o "ustawienie" samochodu do zakrętu na szutrze, to nie jeździłem łatwiejszym samochodem - puszczam gaz, lecę bokiem, kontra, gaz i dokładnie tam gdzie chcę poślizg się kończy. Na asfalcie to trzeba oczywiście przypalić opony, ale też fajnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Mały samochód w starym stylu - po prostu wszystko widać, parkowanie jest proste jak świński ogon. Lusterka po bani, bo angielskie.
3,0
Ergonomia
Tak ogólnie to świetnie, bo po prostu bez żadnych głupich pomysłów, może lepiej można włączać wycieraczki. Jest jeden problem - chyba wszystkie one to Angole, więc fotel kierowcy był kiedyś fotelem pasażera, a to oznacza, że wysoki człowiek nie ustawi pionowo fotela, bo będzie haczył głową o sufit. Boję się myśleć, co byłoby przy dachowaniu, raczej postaram się tego uniknąć.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jest ta chała, o której trzeba pamiętać. Za grzyba nie da się ustawić ogrzewania, bo albo grzeje, aż włosy na nogach się palą, albo wieje zimnem (tak, wieje, bo w zimie lekki, zimny powiew to wichura) i palce od nóg bierze gangrena. Klima jest, ale działa podobnie, jak ogrzewanie. Albo wiszą zamarznięte gile z nosa, albo całe gacie mokre od potu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To mały, ale bardzo praktyczny samochodzik. Przestrzeń dla kierowcy, pasażerów w porządku, bagażnik dość duży i praktyczny. Oczywiście nie jest to limuzyna
2,0
Wyciszenie
Słabo, ale to samochód prawie sportowy, więc jakieś cymabały wymyśliły, że ma być głośno. Po co? Przecież nie wszyscy właściciele mają 19 lat i kiblują od 5 lat w gimnazjum.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cudów nie ma, ale trudno się ich spodziewać. Części zamienne nie są jakoś tragicznie drogie, może blacharskie są droższe, bo rzadkie lub nietypowe. Pozostałe to raczej standard. trudno się przecież dziwić, że takie szerokie lacze nie kosztują tyle, co do taczki albo tarcze hamulcowe są droższe od tych do Fiesty 1.1. Olej musi być odpowiedni, a spalanie adekwatne do mocy - 5 litrów się nie zdarzy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zależy czego się spodziewasz - jeśli rozsądku, to daj spokój. Jeśli emocji w najniższej cenie, to chyba nie ma nic lepszego. One naprawdę kosztują grosze, a to jak jeżdżą, to pisałem wcześniej. Prezencja, moim zdaniem, jest rewelacyjna, samochód jest piękny i wyróżnia się w tłumie. I naprawdę ludzie się uśmiechają do tego sympatycznego, zadziornego grubaska.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem zbyt dużo, samochód nie jest nowy, miał kilka problemów, ale teraz jest w porządku. Po prostu trzeba o niego dbać. Tak naprawdę to chyba tylko rozpięły m się kiedyś biegi, bo dzwon z sarną to przecież nie usterka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej, choć podobno przytrafia się im kłopot z uszczelką pod głowicą. Jak powiedział mechanik, to jest Angol, a one wszystkie mają jakiś feler, nawet te drogie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 WC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla MG ZR 1.8 WC 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,50 zł
8,6
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
MG ZR