W budżecie do 200 000 nie ma nic lepszego. Finalnie zastanawiałem się nad quashqaiem, sportage lub formentorem. Każde to auto miało coś lepszego albo coś gorszego od HS. MG pozamiatało wyposażeniem, wnętrzem, ceną i sposobem wykończenia. Ludzie piszą o chińskiej tandecie, gdzie tandetę czułem właśnie wysiadając z niego. Zależało mi na wyciszeniu, więc starałem się na jazdach próbnych jechać na A2 albo S8. Koreańczyków zdusił, reszta zbliżona.
Nie jest to rakieta, ale da się nim jeździć dynamicznie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po 20 000 km ciężko się wypowiedzieć co do niezawodności -odpala ładnie, pracuje równo. Silnik od insigni, więc brzmienie oplowskie.
Jest mocny (zgodnie z pojemnością) i chętnie jedzie.
Zaskakująco normalny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma 5 gwizdek pod dwoma warunkami. Bez nich dałbym 3. Warunek 1 - jazda w różnych okolicznościach przez około 3 000 km - musi przejść porządną adaptację, inaczej nie będzie umiała dobrze ruszyć pod górę, czy będzie wolno zmieniała z R na D. Druga rzecz to zmiana nastaw komputera z AT na AMT (dużo filmików w sieci). To powoduje, że skrzynia zachowuje się tak, jak powinna. Ale faktycznie, początkowo byłem nie zadowolony z jej pracy.
5,0
Układ jezdny
Jak dotąd dobrze - na plus niezależne zawieszenie z tyłu. Wcześniej miałem hatchbacka z belką z tyłu i ta krowa lepiej bierze zakręty od tamtego. Zawieszenie jest zestrojone jak lubię - komfortowo, ale nie oznacza to, że nim buja. Jeśli ktoś szuka sportowego suva, niech sobie to auto całkowicie odpuści.
5,0
Karoseria
Od spodu baranek, progi osłonięte drzwiami i nie zbierają brudu wcale, jak impregnowałem uszczelki na zimę - zeszło mi się godzinę - nie żałowali ich…
Jest ocynkowany, co nie znaczy, że nie będzie gnił. Pożyjemy, zobaczymy.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lustra to na plus. Widać maskę, więc manewrowanie tu jest prostsze. Podoba mi się widok 360 i bardzo pomaga, ale za jakość kamer odejmuję gwiazdkę, bo serio jest kiepska. Nie wpakujesz się w śmietnik, ale butelki nie zobaczysz w widoku z „góry”
4,0
Ergonomia
Wszystko super poza zbyt nisko otwierającą się klapą bagażnika i brakiem haczyków w nim (dokupiłem zakładane na rurki od zagłówków). Sam bagażnik ma olbrzymi przedział pod spodem - na akumulatory do hybrydy i po czasie stwierdzam, że to dobre rozwiązanie z dwóch przyczyn - na wczasy wcisnąłem tam 4 torby podróżne na ramię, a na wierzch dwie duże walizki i nic nie latało i nie usypywało się. W normalnych okolicznościach pod podłogą wożę pierdoły jak parasole, narzędzia, płyny i nie walają mi się w bagażniku, gdzie mam porządek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo poprawnie. Klima wyrabia się. Fotele pomimo skaju jak w ikarusie nie powodowały, że się do nich kleiłem :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 dorosłe osoby i dziecko w foteliku pojechało na wczasy.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Nie żałowali, ale i tak słyszalne są lustra i koła przy szybkiej jeździe
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przymus serwisowania w ASO, bo nie ma części na rynku winduje koszt. Ceny są podobno na dobrym poziomie i taniej, niż u konkurencji, ale wymiana oleju za ponad tysiąc zł to dla mnie zawał portfela.
5,0
Stosunek jakość/cena
Można powiedzieć, że jest „wszystkomający”
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie było - nic nie trzeszczy. Mam poczucie, że niektóre komentarze są na polecenie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie było
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDi 162KM 119kW
[l/100km]