Karoseria
: Dach, kiedyś bałem sie materiałowego dachu w obawie przed przeciekaniem itd. ale nic takiego nie występuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Bardzo sympatyczne autko. Napęd na tył oraz równy rozkład masy daje sportowe wrażenia.Jeśli ktoś chce kupić cabrio to tylko z Klimatyzacją!! Największa ściema jaką słyszałem to:\"po co klimatyzacja w kabriolecie\", a właśnie po to, że jak robi się za ciepło i słoneczko mocno świeci nam w główkę zamykamy dach włączamy klimę i jest przyjemnie chłodno.Bez klimy nawet zamknięty dach nie da nam takiej osłony przed temperaturą i słońcem jak normalne auto.Całkiem duży bagażnik a przy tym w razie potrzeby można coś upchnąć z przodu.Przed kupnem wahałem się pomiędzy mazda MX-5 a MGF i mój wybór padł na MG. Jako plus można dodać to, że auto nie jest rozpoznawane na ulicach i daje wrażenie droższego niż rzeczywiście jest :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam wersje MPi czyli 120KM. Jak na taka małą masę radzi sobie bardzo dobrze.Posiada dość płaską charakterystykę momentu przez co ma całkiem ładnie zbiera się z dołu.Silnik nie jest najnowszej konstrukcji ale ja nie mam z nim żadnych problemów.Jeśli był należycie eksploatowany jest i będzie jeszcze długo służył.
4,0
Skrzynia biegów
Wg. mnie dość długie przełożenia przez co i spalanie jest dużo mniejsze niż w przypadku podobnych aut(tu np mazda MX-5). Biegi mogły by wchodzić nieco lepiej ale i tak jest bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie hydropneumatyczne ma za zadanie zniwelowanie wad aut o krótkim rozstawie osi co chyba się udało.Ogólnie jest sztywno i dobrze trzyma się drogi.Daje poczucie pewnego prowadzenia. Nawet na naszych drogach da się \"wygodnie\" jeździć.
Komfort
4,0
Widoczność
Tak jak w podobnych autach czasami przy skrzyżowaniu nie widać sygnalizatora umieszczonego wysoko nad nami. W czasie deszczu szybko parują szyby, ale klimatyzacja załatwia problem błyskawicznie.
5,0
Ergonomia
Materiały zdecydowanie przyjazne kierowcy rozplanowanie również.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie najlepiej działające ogrzewanie jakie miałem. Nagrzewa się bardzo szybko i bardzo mocno.Tutaj nie można zmarznąć.Klima też działa bdb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto wg mnie jest dużo lepsze niż MX5. Zdecydowanie więcej miejsca na nogi. Mam 182cm i mogę fotel kierowcy cofnąć jeszcze o niecałe 10cm.Miejsca nad głową jest też wystarczająco.Pasażer ma jeszcze wygodniej czego nie można powiedzieć o Maździe.
4,0
Wyciszenie
Jadąc około 90kmh z otwartym dachem i podniesionym wiatrołapem można swobodnie rozmawiać bez podnoszenia głosu i przy tym słuchać radia.Przy tym bardzo komfortowo ponieważ nie ma żadnych zawirowań powietrza. Jadąc szybciej robi się już zauważalnie głośno przez pęd powietrza. Jazda nawet na dłuższych trasach nie jest męcząca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tej klasie REWELACJA. Moje średnie spalanie w średnim cyklu to trochę ponad 7 litrów.A wcale nie jeżdżę wolno.To zasługa skrzyni biegów o normalnych przełożeniach. Ceny części poza jakimiś zmyślnymi są bardzo tanie. Jeśli czegoś nie ma w Polsce można dostać od jakiegoś anglika lub sprowadzić z Anglii (ceny naprawdę przystępne, nierzadko tańsze niż u nas)
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze, oferuje naprawdę wiele,dobre przyspieszenie, bezpieczny, nie pali wiele, pozwala się zapakować na weekendowy wyjazd, nie drogie części.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Włącznik wiatraczka na pozycji pierwszej, naprawione innym rezystorem, oraz zmiana silniczka wycieraczek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz poszła mi poduszka zawieszenia.Koszt około 200zł.W momencie uszkodzenia auto posiada odbojniki, więc można dalej jechać. Poza tym żadnych innych poważnych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 120KM 88kW
[l/100km]