Silnik
: Nie spotkałem takiego silnika. Miałem już trzy Villagery. Gdybym był pierwszym właścicielem Mercurego w Polsce i dostałbym go z bardzo małym przebiegiem - miałbym tylko jednego Villagera.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Trzeba odróżnić usterkę od wymiany części zużywających się
4,0
Całokształt
Długo bym musiał pisać - jeździłem modelem produkowanym w 92/93 , 93, 94 i 95. 1995 to pełen elektronik - uchylne boczne okna itp
Cyfrowa tablica nie bardzo mi jednak odpowiada. Przejechałem Villagerami kilkaset tysięcy kilometrów łącznie. No i nie mogę się od nich "uwolnić". Rewelacyjny silnik. Płynnie działająca skrzynia. Najlepszy model tego auta z 1994 roku i w tym też modelu najlepsza blacha. Bardzo wygodne kapitańskie fotele. Można jechać tysiąc i więcej kilometrów bez zmęczenia. Trzy litry przyspieszają niesamowicie, jedynie na skrzynię automatyczną trzeba uważać by nie przeciążać jej szybkim przyspieszeniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przejeżdża milion i więcej kilometrów. Rewelacyjna wolnossąca jednostka rodem z Nissana Maximy. Nie masz (na szczęście turbiny) więc i stąd takie wysokie przebiegi silnika
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie i dobrze zmienia biegi nie można jednak robić z tego auta pseudo rajdowego auta bo skrzynia może tego nie wytrzymać
Przyspiesza i wchodzi na obroty niesamowicie
5,0
Układ jezdny
Jeśli dbasz o niego w całości działa bez zarzutu. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Zdziwisz się jak niedrogie są części do niego
3,0
Karoseria
Problem z rdzą. Jeśli sprowadziłeś to auto z USA bez rdzy - zabezpiecz je w Polsce. Najlepsza blacha w roczniku 1994. Potem dużo gorzej.
Komfort
5,0
Widoczność
Idealna widoczność z kapitańskiego fotela kierowcy To samo boki i tył. Nocą masz doświetlanie boków drogi przy skręcaniu prawo i lewo. Ja jeździłem na USA halogenach. Nie wolno pakować do niego PRL H4. Nie po to masz USA auto abyś w nim rzeźbił.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką wygodne i niczego nie szukasz. Idealna pozycja za kierownicą
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre. Dobrze i szybko się dogrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealna. Auto ma 7 miejsc. Jeśli wyjmiesz rząd foteli to na dobrą sprawę możesz spokojnie traktować auto jak kemping i w nim spać
z wyjętym rzędem foteli. W ostatnim rzędzie jest troszkę mniej miejsca na nogi ale są pełne siedziska a nie imitacja foteli w niektórych drogich autach. Podpory pod ręce sprawia że nie męczy się kierowca i pasażerowie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Mój mechanik poprosił kolegę i pokazał mu jak bezszmerowo pracuje silnik. Można położyć małą monetę i się nie zsunie z silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od obrotów i płynnej bądź też nie jeździe. Obroty 2500 do 3000 obr/min. to jazda ekonomiczna. Masz silnik 3000 ccm
więc cudów typu 6 czy 7 litrów nie oczekuj. Gwałtowne przyspieszanie to gwałtowne spalanie. Pali ok 9l/100km, w cyklu miejskim 12 - 13l/100km.
Zaskoczy ciebie cena wielu części (oczywiście oryginalnych) w hurtowniach typu US Auto. Kładź oryginały albo nie zawracaj sobie głowy tym autem. Dasz mu najlepsze - otrzymasz najlepsze. Niczego nie sprowadzałem z USA - części są w Polsce. Jasne że wyjątki się zdarzają.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielką cenę otrzymujesz super jakość. Zabierzesz rodzinę rower deskę - co chcesz. Było by najlepiej by mieć auto jako Nr1 właściciel w Polsce.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są różne zdania. Zużycie części to nie uszkodzenie. Patrz po kim kupujesz. Musisz umieć ocenić jakość auta którym już w Polsce jeździło kilka osób. Jeśli ktoś rzeźbił w tym aucie - złóż słowa współczucia autu. Od właściciela wyjdź - nie kupuj tego auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
A ciągnie aby się ścigać tym autem , bo tak "odchodzi" ze skrzyżowania i świateł że resztę masz w lusterku wstecznym. Jeśli jednak przeciążysz skrzynię - po ok. roku skrzynia ci padnie, a to już poważna awaria. Wolnoobrotowy silnik to długowieczny silnik. Jechałem
ostatnio super marką auta gdzie z 1400ccm wyciągnęli z turbiną super przyspieszenia. Turbina to pozorna przyjemność bo w końcu się ta sokowirówka przekręci. Tu turbiny nie ma.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.3 170KM 125kW
[l/100km]