Szukaj

Ocena kierowcy - Mercury Villager I

torn4@gazeta.pl, 16 lat temu
Silnik 3.0 151KM 111kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 252 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercury Villager I 3.0 151KM 111kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mnie najbardziej zaskoczył silnik. Paliłem 10l/100 km jeżdżąc średnio 100 km dziennie w trasie. Jak dla mnie samochód z tzw. świateł szedłl jak pocisk zostawiając tył (rzadko tak jeżdżę). Z zasłyszenia wiem, że te silniki przejeżdżają ponad 1 000 000 km bez naprawy głównej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Miękko zawieszony - lubi się bujać.Jeśli nie wyczujesz go - uderzysz spodem
Silnik : Bywa w nich że chłodnica nie jest dostosowana do warunków ok 40 st. C - jeśli zauważysz że się przegrzewa - sprawdź chłodnicę Ja niestety miałem chłodnicę o mniejszej jak na 3000 ccm wydajności Wtedy niestety musisz zmienić nawet na nieco bardziej wydajną - zwiększy to komfort chłodzenia silnika
Inne : Przy gazie - uważaj na pompę paliwa - spali ci się w końcu, bo nawet po przełączeniu na gaz - pompa bez smarowania paliwem chodząc zatrze się i spali. No i nie odjedziesz
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny - świetnie przyspiesza. przejechałem z rodziną w cztery osoby 6000 km po europie Austria, Czechy, Niemcy, Włochy Chorwacja i nie mam zastrzeżeń W Alpach prowadził się jak po sznurku. Jedyne co się pojawiło to zbyt już dzisiaj luźny napinacz rozrządu stąd dzisiaj silnik jest trichę głośniejszy na wolnych obrotach. Napinacz- 85 - 300 zł Wymiana 50 - 300 zł (mechanik zapytany o cennik nie wiedzieć czemu paytrzy w niebo... i podaje cenę) - stąd i zakresy cenowe od - do.
4,0
Skrzynia biegów
Miękko zawieszony - trzeba uważać na nierównościach - przejazdach kolejowych. Jeśli go nie wyczujesz przydzwonisz skrzynią. Nie mamy dróg... 160 km w górach - szedł jak zloto Skrzynia zmienia bez szarpnięć i zwolnień Szanuj skrzynię - rzadko daję tzw dno - szkoda skrzynki. Szarpany lub zbyt gwałtownie traktowany drążek zmiany biegów bywa doprowadza do zerwania likni (poprzedni właściciel)
5,0
Układ jezdny
Przy tzw pedale gazu na dnie idzie jak rakieta zostawiając wszystko z tyłu ale w takim trybie pali dużo Z włączeniem trybu sportowego jest jeszcze szybszy Silniki przejeżdżają podobno bez problemu 1000 000 km Mechanik który otworzył maskę tego samochodu dziwił się jak cicho i równo pracuje silnik
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra wysoka pozycja za kierownocą ułatwia widoczność Bardzo dobre światła i doświetlanie poboczy przez powiększone migacze ułatwiają widoczność przy skręcaniu auta na włączonym migaczu. Dobre elektronicznie nastawne lusterka
4,0
Ergonomia
Świetna, wygodna pozycja w kapitańskich fotelach z podłokietnikam, które pozwalają odpoczywać rękom w czasie prowadzenia na dłuższych trasach Wszystkie przełączniki tam gdzie być powinny - nie musisz się uczyć gdzie są i szukać ich po ciemku
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie zawiodło mnie ani ogrzewanie zimą - dojazdy do pracy po 100 km dziennie, ani też klimatyzacja mechaniczna (u mnie)), pomimo trasy non stop przez upał w Chorwacji z klimą było ok. Problem miałem z chłodnicą - wymieniłem ją, ale to nie jej wina, a poprzedniego właściciela. Dorobiłem ją w profi zakładzie (niestety 1000 zł) , ale teraz nie wiem co to znaczy problem z dochłodzeniam silnika. Przydać się może (nie mam tego) wentylacja i klimatyzacja strefowa, czyli nadmuchy na tył - to duże auto i jedna klima z przodu nie daje rady szybko doprowadzić chłodne powietrze po samochodzie To minus tego iukładu w Villagerze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najmniej przestrzeni dla pasażerów ostatniej kanapy, no ale w 7 osób rzadko jeżdżę. Mniej wybodne pasy na obu kanapach. Bardzo wygodnie na pierwszych kapitańskich fotelach Druga ławka - mniej , ale wygodna. Ogólnie samochód zabierze ci całą rodzinę a w sytuacjach awaryjnych (tak jak my - Włochy i pozamykane kempingi po północy) przenocuje ci spokojnie cztery osoby. Po wyjęciu kanapy przesunięciu do przodu pozostałej kanapy dostajesz olbrzymią przestrzeń bagażową i wygodną jazdę dla czterech osób. Wygodne fotele, mimo iż są np. 1994 roku sprawiają że nie męczysz się w bardzo długich trasach.
5,0
Wyciszenie
Silnik według mnie cichy Przy gwałtownych przyspieszeniach zostawiał skutecznie wszystko Wtedy pojawiało się charakterystyczny głęboki dźwięk jednostki napędowej - miły, bo już prawie nic obok nie jechało...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze Jak wciskasz tak palisz Ja na długich trasach schodziłem do 10 l/100 km Łatwiej udaje się utrzymać 11 l/100 km Miasto ok 15 l/100 km Jeśli utrzymujesz 2000 do 2500 obr/min - bez gwałtownych przyspieszeń spalisz 10 - 11l/100 km 2500 - 3000 obr/min spalisz 11 - 12 l/100km Każdy pedał-dno to spalanie "biały dym..." - powyżej 20 l/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się jak każdy Na ile dobre założysz części tak i pojeździsz Tanie czy drogie części? Bierz dobre części Kładź dobre paski, świece, przewody Nie sprawdziły mi się przewody z JANMOR - u. Drobiazgi? - nie miałem kłopotów. Jeśli masz gaz nie oszczędzaj na przeglądach wtryskiwaczy , filtrów. Jesli nie przejrzysz wtrysków w sekwencji - samochód będzie szedł słabo. bo wtryski będą przytkane, albo zatkane . Nie żałuj mu dobrej benzyny - on to kocha - po to go zbudowali Tankuj gaz tylko na markowych stacjach bo zatkasz wtryski. Kładź, jeśli chcesz kłaść gaz - tylko sekwencję bądź jej lepszą odmianę z wtryskiem bezpośrednim ZAVOLI Jeśli cię stać nie baw się w gaz. Daj mu popalić 98 - dowiezie cię wszędzie. Sprawdzaj przewody wysokiego napięcia - przy jeździe na gazie bywa - przepalają się i wieczorem możesz obserwować pod maską dyskotekę. Jeźdź na dobrych świecach - jeśli cię stać na platyny - kup platynowe. Stabilizatory - prawy i lewy na naszych wzorcowych autodromach wytłuką się Stuki w zawieszeniu mogą pochodzić od nich. (nie chcę się pomylić - chyba ok 85 zł komplet) w US AUTO. Żarówka halogenowa nie jest na tyle typowa byś ją mógł kupić wszędzie Woź ją ze sobą ( z reguły 70 zł - ja kupuję za 17zł) Słabe i tanie klocki pójdą ci szybciej to samo sworznie kuliste. O sworznie pytaj w US AUTO - chłopcy mają je w dobrej cenie.. Straty w zawieszeniu na naszych drogach będą tym większe im szybciej i agresywniej będziesz jeździć. Sworznie chyba raz na rok lub 1,5 roku mają ssuki i są (lub jeden jest) do wymiany. Włożone orginały sworznie są nie do zajechania w... USA. U nas jeździsz na nich długo. FILYTRY! zmieniaj często. Po lub przed sezonem. Olej - tylko dobry. Ja go odziedziczyłem z CASTROL GTX MAGNATEC - i nie zmieniam go Diabli mi wzięli niestety szczotki rozrusznika. Czas ich przyszedł, no a auto na lawetę. Dobrze jest więc przy okazji sprawdzić stan szczotek, by nie "lawetować". Wymieniałem oczywiście tuleje wahacza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z powazniejszych usterek - szlag trafił chłodnicę - odziedziczyłem ją już do wymiany - zrobili mi nową za 1100 zł i dali 12 m-cy gwarancji. Przeżyje to auto. - Wysiadło wspomaganie (pompa wspomagania) - niestety regenerowałem - i jest spokój Wysiadła pompa paliwa (uważaj na jej ceny! - ja zapłaciłem za dużo 600 zł)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.0 151KM 111kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercury Villager I