zdecydowanie polecam ten samochód ludziom, którzy mają większą rodzinę lub chcą coś przewozić. stosunkowo niska awaryjność oraz niewygórowane ceny napraw i ogromna przestrzeń ładunkowa, którą auto oferuje to wielki plus.
Wrażenia
4,0
Silnik
mimo dużego przebiegu, dobrze pracuje, przy naładowanym akumulatorze odpala bez problemów i jak na masę samochodu jest całkiem elastyczny i żwawy. raz nie odpalił przy mrozie -20´C - wybaczam.
4,0
Skrzynia biegów
automatyczna. praktycznie bezobsługowa, nawet poziomu oleju nie sprawdzałem. dobrze reaguje na kick-down. biegi zmienia w miarę płynnie, wyczuwalne są minimalne szarpnięcia, zwłaszcza przy nienagrzanym samochodzie. przydatny bieg 2gi - terenowy, zwłaszcza zimą.
4,0
Układ jezdny
dobrze trzyma się drogi, a wręcz płynie po drodze. doskonały promień skrętu jak na tę wielkość samochodu. układ kierowniczy precyzyjny, do wyczucia. wspmaganie działa w sam raz, ani za lekko ani za ciężko.
Komfort
5,0
Widoczność
dobrze przeszklony i nie ma problemuz widocznością. jako, że jeżdżę wersją kombi również z cofaniem nie ma problemów, ponieważ samochód kończy się za tylnią szybą.
4,0
Ergonomia
wszystkie wskaźniki wydają się być na swoim miejscu. przyzwyczajenia wymagało, że wszystkie przełączniki umieszczone są w dźwigni przy lewej ręce.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
samochód zimą nagrzewa się stosunkowo szybko. bardzo wygodną rzeczą na zimę są podgrzewane przednie fotele. z tyłu podobno bywa gorzej jeśli chodzi o ogrzewanie. boczne szyby czasami trochę parują. latem jako, że samochód nie posiada klimatyzacji nawiew działa sprawnie, pomocny jest też szyberdach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to chyba jedno z największych kombi, oprócz Volvo dostępnych na rynku. jest wysoki i przestronny. jest dużo miejsc na nogi oraz na wysokość. w bagażniku kombi, po rozłożeniu kanapy doskonałe miejsce np. do spania na kempingu (mój wzrost 180cm). umieszczenie koła zapasowego przy nadkolu pozwoliło wygospodarować miejsce w podłodze bagażnika na 2 przydatne schowki.
3,0
Wyciszenie
jak na diesla samochód pracuje stosunkowo cicho. powyżej 120 km/h daje się słyszeć hałas.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na tę wielkość samochodu zużycie paliwa w trasie przeciętne i znośne, w mieście spore (duży automat). ubezpieczenie OC około 600zł na rok. części zamienne bardzo tanie i dużo zamienników, jednak zważywszy na wiek psują się różne pierdółki, które trzeba wymieniać. np. kilka razy odmówił mi posłuszeństwa centralny zamek. droga wymiana oleju - wchodzi około 7 litrów.
za 50zł w mieście przejeżdżam około 130km na trasie ponad 200km (cena ropy około 3,50 za litr)
4,0
Stosunek jakość/cena
jeśli ktoś potrzebuje dużego samochodu rodzinnego, lub coś przewozi. niech poszuka zadbany egzemplarz W124 w kombi i dieslu. czasem przy zakupie warto zapłacić trochę więcej i wybrać mniej wyeksploatowany model. mimo stosunkowo wysokiej ceny zakupu (jak na 20 letni samochód) myślę, że stosunek ceny do jakości jest wysoki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z racji na wiek samochodu drobiazgi potrafią się psuć. mi nawalił juz któryś raz centralny zamek. zdarzały się drobne, małokosztowne wycieki oleju. nawaliła mi wycieraczka i oświetlenie w środku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
z silnikiem i skrzynią biegów (odpukać) nie miałem problemów mimo intensywnej eksploatacji. mimo, że raz nawet go holowałem co przy automatach nie jest wskazane.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TD 147KM 108kW
[l/100km]