Silnik jak na swój czas zaprojektowania świetny .Elastyczność bardzo dobra . O tym że to diesel dowiadujemy się tylko na biegu jałowym tak to chodzi jak benzyna.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobra. Biegi wchodzą jak w masełko lecz czasami haczy. Bardzo dobre zestopniowanie przełożeń.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie świetnie tłumi jakiekolwiek nierówności.Można nim świetnie brać zakręty bez większych konsekwencji.
Komfort
5,0
Widoczność
O takiej widoczności może pomarzyć większość samochodów. Lusterka są wystarczająco duże. Oczywiście i widoczność przez tylną szybę jest bardzo dobra ale prawdziwi kierowcy używają lusterek które są świetne.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są na miejscu .Mercedes jest mistrzem ergonomii . Jedna dźwignia od kierunków i wycieraczek a nie jak w jakichś peugeotach trzy czy cztery dźwignie, że nie wiadomo co gdzie jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna wentylacja szczególnie z klimą ,a ogrzewanie jeszcze lepsze . W mróz -30 C można jechać w koszulce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Prawdziwa limuzyna nic dodać nic ująć.Z przodu jak i z tyłu ogromna ilość miejsca. A do tego bagażnik 520l.
5,0
Wyciszenie
Silnika nie słychać nawet przy bardzo dużych prędkościach (150 - 200 km/h). Dobre materiały użyte do wyciszenia nie słychać zbytnio ani szumu powietrza ani opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 3litrowy to on pali przysłowiowe opary. Przy jeździe do 120km/h w trybie mieszanym spalanie oscyluje w granicy 6.5 litra na 100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena wysoka ale w pełni określa jakość auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mercedes nic więcej żadnych awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 136KM 100kW
[l/100km]