Silnik porządny, ale ciut nie wyrabia przy wyprzedzaniu.
3,0
Skrzynia biegów
Mam ręczną 5-cio biegową. Lepsza jest chyba automatyczna. Redukcja w warunkach nerwowego wyprzedzania jest dosyć powolna. Wymaga przyzwyczajenia
5,0
Układ jezdny
Komfort i przyczepność. Nie znam drugiego samochodu, który tak dobrze łączy obie cechy.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą jest OK, przyciski w zasięgu ręki. Dwie główne uwagi to za duża kierownica, utrudniająca wsiadanie i brak uchwytu na napoje i zbyt wąskie kieszenie w drzwiach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przekombinowane. Oddzielne sterowanie dla lewej i prawej strony nie działa do końca tak, jak powinno. Przy wybranej różnicy ponad 5 st. zaczyna szaleć. Główna wada to środkowy wlot, który może podawać tylko zimne powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfort na każdym z 4 foteli. Niestety piąta osoba, po środku, siedzi za karę.
5,0
Wyciszenie
Mam diesla, a cicho, jak w business class Beinga.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na trzylitrowy silnik, którym można wyciągać Ikarusa z rowu, jest nieźle. Pali poniżej 9 litrów ropy w mieście. Na trasie koło 8. Ceny części postawowych niskie (przedni błotnik - 110 PLN). Części oryginalne trzy razy droższe, ale warto kupić oryginały, jeśli zamierzamy exploatować samochód dłużej. Drogie też np. listwy ozdobne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka momentami szwankuje, ale to naprawdę drobiazgi w stylu niestykających przycisków do szyb. Wystarczy poruszać i działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie psuje się nic. Dosłownie nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 113KM 83kW
[l/100km]