Inne
: Zaskakuje tych co wsiadają do mercedesa pierwszy raz, dla mnie to norma, poniżej której nie zejde.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: korozja w miejscach typowych dla mercedesa
Układ elektryczny
: alternator, ale nowy kosztował mnie 330zł
4,0
Całokształt
Jak sie kupuje Mercedesa trzeba zwrócic uwagę na korozje, do Audi mu daleko, ale jest lepiej niż w fordach, oplach itp. Materiały doskonałe, drewno jest drewnem, a nie plastikiem, a silniki diesla może nienajszybsze, ale niedoścignione pod względem niezawodności i kultury pracy. Zasada jest taka lepiej dołożyć kilka tysięcy i cieszyc się jazdą, niż kupić śmietnik, włożyć kilkanaście tysięcy i dalej mieć śmietnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek fajnie pracuje, na wolnych obrotach przyjemnie klekocze, a przy przyspieszaniu wydaje rasowy gang. dynamika przeciętne, byc może tłumi go troche automat. Stare mercedesowskie diesle pracują ciszej, równiej i przyjemniej niż nowe tdi, cdi i hdi.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak narazie sucha i niezawodna. Po mieście automat to fajna sprawa, ale trochę mnie drażni. Myślę, że oszczędniej i dynamiczniej jeździł bym ze skrzynią manualną.
4,0
Układ jezdny
Trwałość zawieszenia bardzo dobra, zrobiłem autem 18 tyś km przez 1,5 roku, dopiero niedawno wymieniłem końcówkę drążka i 5 z 14 tulejek tylnych drążków. Amory prawdopodobnie oryginalne i mają po 70% skuteczności. Prowadzenie bardzo dobre. Komfort dobry, choć troszkę twardawy mi się wydaje.
Komfort
5,0
Widoczność
Lepiej było tylko w beczce, ale naprawdę nie ma powodów do narzekania.
5,0
Ergonomia
Chyba lepiej nie można. Po 700km jazdy nie czuć zmęczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie rewelacyjne podobnie jak w beczce. Nie jechalem autem, które szybciej się nagrzewa. W lato brakuje mi klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto, dużo miejsca, ale np. Lancia Kappa ma nieporównywalnie wiecej miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jeżeli chodzi o odizolowanie od zewnętrznego otoczenia - perfekcja. Jak przesiadam się do innego auta, czuje jakby drzwi były niedomknięte. Jeżeli chodzi o silnik jest dobrze mimo 4-biegowego automata. Ale powyżej 110km/h czuje jakby wiał silny wiatr, taki głośny szum powietrza, chyba wina szyberdachu, słychać to tylko w jednym miejscu, muszę z tym sie pobawić.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w miarę tanie, szczególnie porównując do nowych modeli aut. Zużycie paliwa to największy ból Na trasie bardzo ekonomiczny, schodziłem do 7l/100, natomiast w większości jeżdże krótkie 4km odcinki po mieście. Tankuje do pełna, wyjeżdżam do zapalenia rezerwy i znowu do pełna. Raz mi wyszło 11l/100, a teraz to chyba ze 13 wyjdzie. Jak ktoś jeździ po mieście to niech szuka Mercedesa z silnikiem 2.0, albo 2.5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Poprostu nie robi sie już aut o takiej jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem już trochę rzeczy przez 1,5 roku: wisco, uszczelnienie wacupompy, sekcji pompy wtryskowej, pompy wspomagania, alternator, pare pierdół w zawieszeniu, pierwszy tłumik i plecionki w wydechu, naprawa progu w okolicach mocowania lewarka. Auto ma prawie 21 lat, mam pare miejsc wymagających poprawek blacharskich mimo, że auto prezentuje się doskonale.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 113KM 83kW
[l/100km]