Silnik
: Mocny, oszczędny, świetnie brzmiący, nie do zajechania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza! Po każdym deszczu mam wrażenie, że mam o kilogram auta mniej. Gdyby był zabezpieczany przed korozją na czas, wszystko byłoby ok.
3,0
Całokształt
Mój egzemplarz jest niesamowicie zaniedbany, bez wymian oleju, bez wymian elementów zawieszenia, licznik zatrzymał się w nim na 989 000 km, czyli teraz ma jakieś ok. 1 050 000! Jest brzydki, zardzewiały, a mimo tego, za każdym razem jak zasiadam na tej kremowej skórze otoczony przez drewno i bez problemu odpalam silnik czuję się fajnie. Mimo tego, że nadszedł jego czas już dawno temu, on wciąż ma ten specyficzny wyniosły charakter jak na rasową limuzynę Mercedesa przystało.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wydawać by się mogło, że 109 KM to niewiele, ale w praktyce te dzielnie niemieckie ogiery potrafią zebrać to auto spod świateł bardzo szybko i będą je ciągnąć aż do na prawdę wysokich prędkości. Elastyczność na 5 biegu zaskakuje, jazda z prędkością 160 km/h to żaden problem, a przy tym na trasie jest oszczędny. Brzmi świetnie, niezbyt głośny. Potwierdzam, silnik nie do zajechania.
5,0
Skrzynia biegów
Mimo takiego przebiegu i drążka zmiany biegów, który lata jak łyżka w talerzu zupy, biegi wrzuca się dokładnie i bez problemu. Czasem jedynka wyskoczy, ale chyba już nie mam prawa się tego czepiać.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie z przodu jak i z tyłu kompletnie wytłuczone, przez parę lat nie było serwisowane, a mimo wszystko trzyma się ładnie drogi i nie słychać telepania. Wraz ze zużyciem zawieszenia, pada też zbieżność przez co zaczyna zjadać opony.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w akwarium, wszelkie manewry tym wielkim autem są banalnie proste.
5,0
Ergonomia
Typowy Mercedes, wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety w moim pompa ciśnieniowa jest już prawie padnięta, przez co regulacja temperatury jest poważnie utrudniona. Auto nagrzewa się bardzo szybko, ogrzewanie jest wyjątkowo wydajne, ale kiedy chce się je zmniejszyć trzeba poczekać dosyć długo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca mnóstwo. Nie czuje się tego ścisku i obudowania jak w nowoczesnych limuzynach. Tu się czuje nieskorumpowaną przestrzeń.
3,0
Wyciszenie
Wszelkie uszczelki są sparciałe, mata tłumiąca pod maską nie występuje, łożysko huczy, a most jest głośny, dlatego w środku jest raczej głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na te gabaryty jest zaskakująco niskie. Części bezproblemowo dostępne w przeróżnych wersjach jakościowych i cenowych. Ogólnie trochę tańsze niż w BMW.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za gwiazdę zawsze trzeba trochę dopłacić, ale mój egzemplarz jest przykładem dlaczego. Będzie jeździł dłużej niż jakiekolwiek inne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto raczej ubogo wyposażone, bez jakiejkolwiek elektroniki, niewiele jest gadżetów, które mogłyby się zepsuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Postanowiłem, że nie włożę w naprawę tego auta ani zeta. Jeżeli coś się zepsuje to się z nim pożegnam, i tak przeżył 3 inne auta. Postanowiłem tak ponad 2 lata temu, czyli jakieś 70 tyś. temu. Od tamtej pory nie wymieniałem oleju, nie kupiłem najmniejszej pierdółki do niego. Tylko i wyłącznie tankowałem, a on po ponad milionowym przebiegu wciąż odpala i bezusterkowo się przemieszcza. Szok!
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 109KM 80kW
[l/100km]