Auto prowadzi się bajecznie, pali stosunkowo mało, jednak rozlatująca się buda i mnogość awarii psują wizerunek. 124-ki może kiedyś były bezawaryjne, jednak trzeba liczyć się z tym, że większość aut (szczególnie diesli) jest już mocno zajeżdżona i zmęczona życiem. Wszystko ma swoje granice i gdy na szafie jest już ponad milion- wszystko ma prawo się rozlecieć. Nawet Mercedes. Za 10 tys. PLN można mieć auto o 10 lat młodsze i-przykro mi to stwierdzić- dużo lepsze niż legendarna 124-ka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Za słaby jak na takie gabaryty. Dostępność części niezła. Za to dźwięk - ponadczasowy.. :-)
1,0
Skrzynia biegów
Totalna porażka. Tylko 4 biegi- powyżej 120 poziom hałasu drastycznie wzrasta. Duża awaryjność. Uważać na poziom oleju- naddatek lub brak zakłóca pracę.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się po prostu wyśmienicie. Wspaniale składa się w zakrętach. Wielowahacz świetnie tłumi nierówności.. jednak jego żywotność jest słaba (co 2 lata remont)- nie wytrzymuje polskich dróg.
Komfort
5,0
Widoczność
Fenomenalna. Parkuje się nim lepiej niż maluchem :-) lusterka mogłyby być większe i (jak na klasę wyższą) mogłyby być sterowane elektrycznie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu- każdy, kto jeździł jakimkolwiek Mercedesem z tamtych lat błyskawicznie się odnajdzie. Mała ilość schowków, brak drobiazgów jak np. uchwyty na napoje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa znakomicie- o ile nie jest popsuta. Jako że auto ma swoje lata czasami coś lubi nawalić... klimatyzacja nie jest często spotykana- w lato ciężko się wytrzymuje- NIE POLECAM FOTELI Z EKO-SKÓRY! Powyżej 25 st.C robi się mocno nieprzyjemnie..
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca więcej niż dużo. Ogrom przestrzeni na nogi. Jednak w 5 osób tylko na krótkie trasy.
3,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, choć tego silnika nie na się niczym zagłuszyć.. :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 2,5 litra- nieźle. Spalanie drastycznie rośnie powyżej 120, ale to jak w każdym aucie. Automat jednak nie pozwala na ekonomiczną jazdę. Ceny w autoryzowanych serwisach są kosmiczne, jednak najczęściej to one pozwalają na rzetelną naprawę aut- niektórych rzeczy nie sposób dostać na szrocie (np. węża od chłodnicy oleju skrzyni).
3,0
Stosunek jakość/cena
Tu ostrzegam napaleńców- za 5-7 tys. NIE KUPICIE dobrej 124-ki. Ceny przyzwoitych egzemplarzy zaczynają się od 15 tys. a i tu trzeba być czujnym. Bezwypadkowe 124-ki tylko w Niemczech za 12 tys. euro. Szukać aut, które nie miały poważnego dzwona lub zostały dobrze naprawione.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma swoje lata i zaczynają się sypać rzeczy, które niby w Mercedesach psuć się nie powinny.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomimo wieku i setek kilometrów na szafie do silnika się nie dotykałem. Nie było potrzeby. Natomiast skrzynia była już u kresu wytrzymałości. Wał napędowy \"przeskakiwał\" (pewnie z powodu sporego luzu), ale tego też nie ruszałem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 94KM 69kW
[l/100km]