Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes W124 Sedan

Darek, 12 lat temu
Silnik 2.0 D 75KM 55kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 330 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes W124 Sedan 2.0 D 75KM 55kW 1985-1995 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic bo to mój trzeci Mercedes.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trochę poprawek w typowych miejscach, zrobione dobrze niewielkim kosztem.
4,0
Całokształt
Przez 5 miesięcy przejechałem 8 tyś km, bez żadnych niemiłych niespodzianek. Prawda jest taka, że ciężko znaleźć ładne 124, duzo zajeżdzonych jest jak stare kobyły, a mimo to jeżdżą, przy poszukiwaniach trzeba wiedzieć gdzie zajrzeć, ludzie sie nie znają i często trafiaja \"ładne sztuki\" za 5 tyś, a potem zrażają się do marki. W Niemczech ładne sztuki zaczynają się od 2000E, w Polsce mysle, że min 8tyś zł trzeba mieć. Przed kupnem trzeba: 1.Rozkodować nr vin-na rynku zdarzają się kundelki po przekładce silnika lub zwykłe szczepy 2.Obejrzeć karoserie (trzeba wiedzieć gdzie zajrzeć), Mercedes to niestety nie Audi i rdzewieje tu i ówdzie. Unikać aut powypadkowych. Poliftowe E-klasy szybciej rdzewieją 3.Nie wolno patrzec na rocznik tylko na stan, można wybaczyć niewielka korozje i jakieś drobnostki, ale wyposażenie, silnik i układ napedowy musza działać bez zarzutu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wysoka kultura pracy, a nie warkot jak w VW TDI, co do elastyczności - da sie wyprzedzać nawet na 5 biegu, ale nie jest turbodoładowany mocny silnik, trzeba to wziąść pod uwage.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje lekko, precyzyjnie i bez zarzutów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie odstepuje komfortem, ani prowadzeniem od współczesnych aut za 100tyś zł, jest niesamowicie trwałe, chociaż tył jest dość skomplikowany i dużo tam gum, tulejek i drażków. Cicho i miękko tłumi dziury.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność ulatwia manewry, chociaż w beczce było jeszcze lepiej.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie byc powinno, nie przeszkadza nawet brak regulacji kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciężko znaleźć auta z tak szybko działajacym ogrzewaniem. Poza tym regulacja osobno dla prawej, lewej strony, wszystko dziala precyzyjnie. Szkoda, że mój nie ma klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczajaco, chociaż znam auta o podobnych rozmiarach bardziej przestronne w środku.
5,0
Wyciszenie
Doskonała izolacja od otoczenia, silnik cicho pracuje, mam opcjonalną skrzynie 5-tke co bardzo mnie cieszy. Poza tym kto robi dzis auta z takimi uszczelkami w drzwiach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik dosyc oszczędny, choć nie zbadalem jeszcze spalania w samym cyklu miejskim. Ceny cześci przystępne, niektóre nawet opłaca się kupić w ASO. Warto korzystać z części marki lemforder, febi, boge, swag itp., gdyz oszczędność potrafi się zemścić. Naprawy warto powierzać mechanikom specjalizującym sie w marce, gdyż wielu nie ma pojecia, albo nie chce naprawiać tych aut, Mercedes ma niby proste rozwiązania, ale nietypowe. Niezawodność drobne: Akurat kupiłem dobre auto i wiedziałem co jest w nim do zrobienia, nic mnie nie zaskoczyło. Wymieniłem wszystkie oleje, filtry i płyny, uszczelke pokrywy pompy wtryskowej, tarcze i klocki z przodu, amortyzator gazu, włacznik wiatraka, tulejki wspornika drążka itp. Ceny naprawde śmieszne w porównaniu do współczesnych aut, gdzie ludzie za wymiane rozrządu zostawiaja po 2tyś zł. Z drobnymi poprawkami blacharsko-lakierniczymi włożyłem w to auto max. 2 tyś zł, z tym się liczyłem, ale mam pewny i niezawodny środek transportu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko znaleźć auto z takich materiałów i zapewniajace taki komfort za takie pieniądze, porównując do innych aut Mercedes jest drogi, tylko, że większość samochodów w podobnym wieku w porównaniu do Merca to zwykłe taczki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Akurat kupiłem dobre auto i wiedziałem co jest w nim do zrobienia, nic mnie nie zaskoczyło. Wymieniłem wszystkie oleje, filtry i płyny, uszczelke pokrywy pompy wtryskowej, tarcze i klocki z przodu, amortyzator gazu, włacznik wiatraka, tulejki wspornika drążka itp. Ceny naprawde śmieszne w porównaniu do współczesnych aut, gdzie ludzie za wymiane rozrządu zostawiaja po 2tyś zł. Z drobnymi poprawkami blacharsko-lakierniczymi włożyłem w to auto max. 2 tyś zł, z tym się liczyłem, ale mam pewny i niezawodny środek transportu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes W124 Sedan