Karoseria
: Trochę poprawek w typowych miejscach, zrobione dobrze niewielkim kosztem.
4,0
Całokształt
Przez 5 miesięcy przejechałem 8 tyś km, bez żadnych niemiłych niespodzianek. Prawda jest taka, że ciężko znaleźć ładne 124, duzo zajeżdzonych jest jak stare kobyły, a mimo to jeżdżą, przy poszukiwaniach trzeba wiedzieć gdzie zajrzeć, ludzie sie nie znają i często trafiaja \"ładne sztuki\" za 5 tyś, a potem zrażają się do marki. W Niemczech ładne sztuki zaczynają się od 2000E, w Polsce mysle, że min 8tyś zł trzeba mieć. Przed kupnem trzeba:
1.Rozkodować nr vin-na rynku zdarzają się kundelki po przekładce silnika lub zwykłe szczepy
2.Obejrzeć karoserie (trzeba wiedzieć gdzie zajrzeć), Mercedes to niestety nie Audi i rdzewieje tu i ówdzie. Unikać aut powypadkowych. Poliftowe E-klasy szybciej rdzewieją
3.Nie wolno patrzec na rocznik tylko na stan, można wybaczyć niewielka korozje i jakieś drobnostki, ale wyposażenie, silnik i układ napedowy musza działać bez zarzutu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wysoka kultura pracy, a nie warkot jak w VW TDI, co do elastyczności - da sie wyprzedzać nawet na 5 biegu, ale nie jest turbodoładowany mocny silnik, trzeba to wziąść pod uwage.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje lekko, precyzyjnie i bez zarzutów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie odstepuje komfortem, ani prowadzeniem od współczesnych aut za 100tyś zł, jest niesamowicie trwałe, chociaż tył jest dość skomplikowany i dużo tam gum, tulejek i drażków. Cicho i miękko tłumi dziury.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność ulatwia manewry, chociaż w beczce było jeszcze lepiej.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie byc powinno, nie przeszkadza nawet brak regulacji kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciężko znaleźć auta z tak szybko działajacym ogrzewaniem. Poza tym regulacja osobno dla prawej, lewej strony, wszystko dziala precyzyjnie. Szkoda, że mój nie ma klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczajaco, chociaż znam auta o podobnych rozmiarach bardziej przestronne w środku.
5,0
Wyciszenie
Doskonała izolacja od otoczenia, silnik cicho pracuje, mam opcjonalną skrzynie 5-tke co bardzo mnie cieszy. Poza tym kto robi dzis auta z takimi uszczelkami w drzwiach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik dosyc oszczędny, choć nie zbadalem jeszcze spalania w samym cyklu miejskim. Ceny cześci przystępne, niektóre nawet opłaca się kupić w ASO. Warto korzystać z części marki lemforder, febi, boge, swag itp., gdyz oszczędność potrafi się zemścić. Naprawy warto powierzać mechanikom specjalizującym sie w marce, gdyż wielu nie ma pojecia, albo nie chce naprawiać tych aut, Mercedes ma niby proste rozwiązania, ale nietypowe.
Niezawodność drobne: Akurat kupiłem dobre auto i wiedziałem co jest w nim do zrobienia, nic mnie nie zaskoczyło. Wymieniłem wszystkie oleje, filtry i płyny, uszczelke pokrywy pompy wtryskowej, tarcze i klocki z przodu, amortyzator gazu, włacznik wiatraka, tulejki wspornika drążka itp. Ceny naprawde śmieszne w porównaniu do współczesnych aut, gdzie ludzie za wymiane rozrządu zostawiaja po 2tyś zł. Z drobnymi poprawkami blacharsko-lakierniczymi włożyłem w to auto max. 2 tyś zł, z tym się liczyłem, ale mam pewny i niezawodny środek transportu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko znaleźć auto z takich materiałów i zapewniajace taki komfort za takie pieniądze, porównując do innych aut Mercedes jest drogi, tylko, że większość samochodów w podobnym wieku w porównaniu do Merca to zwykłe taczki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Akurat kupiłem dobre auto i wiedziałem co jest w nim do zrobienia, nic mnie nie zaskoczyło. Wymieniłem wszystkie oleje, filtry i płyny, uszczelke pokrywy pompy wtryskowej, tarcze i klocki z przodu, amortyzator gazu, włacznik wiatraka, tulejki wspornika drążka itp. Ceny naprawde śmieszne w porównaniu do współczesnych aut, gdzie ludzie za wymiane rozrządu zostawiaja po 2tyś zł. Z drobnymi poprawkami blacharsko-lakierniczymi włożyłem w to auto max. 2 tyś zł, z tym się liczyłem, ale mam pewny i niezawodny środek transportu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 75KM 55kW
[l/100km]