Silnik
: Jak na tak starą konstrukcję pracuje bardzo ładnie i przy tym jest ekonomiczny
5,0
Całokształt
Rewelacyjny samochód ale pod warunkiem, że kupi się zadbany egzemplarz i dba się o niego. Jeśli ktoś myśli, że można jeździć W124 prze 15 lat bez wymiany oleju to jest w błędzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy jak na starego diesla rewelacyjna. Z elastycznością gorzej, ale czego wymagać od 75KM
5,0
Skrzynia biegów
Pomimo, że ma tylko 4 biegi nie mam żadnych zastrzeżeń. Przełożenia są naprawdę bardzo dobrze dobrane i brak 5-go biegu nie jest odczuwalny.
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Napisał bym doskonale gdyby nie sposób włączania świateł przeciwmgielnych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Było by super gdyby czasami nie zawieszał się termostat sterujący ogrzewaniem. Objawia się to nagłym wyłączeniem ogrzewania co zimą nie jest zbyt przyjemne, aczkolwiek wystarczy minimalnie ruszyć pokrętłem ogrzewania aby ponownie działało.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet bardzo wysokie osoby nie powinny narzekać.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h przyzwoicie. Później robi się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawdę pozytywnie zaskakuje. Spalanie jak na takie rozmiary bardzo niskie. Części także niedrogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pompka spryskiwacza (można wymienić na parkingu), silnik wycieraczek zaczął się kończyć więc go musiałem wymienić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nagle padł rozrusznik - koszt naprawy niewysoki (150zł) ale samochód unieruchomiony. Podobnie było z wysprzęglikiem. Najdroższa jak dotąd była regeneracja pompy wtryskowej (pociła się trochę) i wymiana końcówek wtrysków - łącznie 1000 zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 75KM 55kW
[l/100km]