Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes W124 Sedan

kropi, 17 lat temu
Silnik 2.6 160KM 118kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 310 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mercedes W124 Sedan 2.6 160KM 118kW 1985-1993 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mercedes kojarzy się raczej z "ropniakiem" do dostojengo przemieszczania się. To auto to rakieta, reaktor atomowy na kółkach ;-) którym można owszem podróżować powoli, wtedy auto płynie w niemal absolutnej ciszy. Kiedy trzeba to zrywa się do lotu wciskając wszystkich w fotele.
5,0
Całokształt
To jest kolejna ocena po pół roku - jak kto chce, może sobie porównać: http://www.autocentrum.pl/go/28__ocena_kierowcy_Mercedes_W124_1989_2.6__18__1535__1423127486__1__0__1__1989__1989__30.html Przjechałem autkiem 10,000 w pół roku, szlajając się głównie po mieście i w krótkich trasach podmiejskich. Samochód z tym silnikiem daje niesamowitą przyjemność z jazdy głównie dzięki sporej mocy, dobrym hamulcom, komfortowemu zawieszeniu i dobremu wyciszeniu. Jest trochę kłopotliwy do parkowania w zatłoczonym centrum. Bagażnik w sedanie jest bardzo duży, jednak butka z gazem (walec) zajmuje sporo miejsca i dla rodziny z 2 dzieci jest trochę za mały. Aczkolwiek wózek plus standardowe bety wchodzą bez problemu. Gorzej z psem ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek uważam za bardzo udany, cichy, równy (na jałowym biegu nie słychać go ani nie czuć, kiedyś z rozmachu próbowałem go odpalić jak już chodził i załatwiłem rozrusznik ;-) . Bardzo elastyczny, posiada spory zapas mocy - na dobrej autostradzie pójdzie spokojnie ponad 220 km/h, a do 80 rozpędza się w zasadzie nie wiadomo kiedy - wrzucasz bieg i już masz 80 :-) Wyprzedzanie to bajka - zmieniasz tylko napięcie mięśni w nodze i auto rusza do ataku, dobrze jak wtedy ma te 2500 rpm, chwila moment i robi się 5000. Nie należę do "kozaków", jeżdżę w zasadzie spokojnie, ale to autko kusi, oj! kusi... Jeśli chodzi o gazowanie to układ wtryskowy KE-Jetronic nie jest najłatwiejszym partnerem, przy zwykłym mikserze lubią pływać obroty, do tego traci na mocy. Bardzo dobrze natomiast sprawuje się gaz z BLOSem, od kiedy go założyłem jest o niebo lepiej jeśli chodzi o dynamikę, spalanie bez zmian, obroty się ustabilizowały
4,0
Skrzynia biegów
Trochę wkurza długi skok lewarka - nie jest to Honda, którą można obsługiwać jednym paluszkiem. Osobliwy sposób wrzucania wstecznego może spowodować, że będziemy próbowali "włożyć" go zamiast dwójki. Za to biegi są przyjemnie długie, do miasta w zasadzie wystarczy 2 i 3 - z dwójki rusza spokojnie, na trójce przy 2000 rpm mamy 60 km/h na zegarze. Czwórkę wrzucam przy ponad 80, piątkę przy ponad 110.
4,0
Układ jezdny
Super wygodnie, trochę za miękko w zakrętach, wyboje (jakie wyboje?) w zasadzie nie istnieją, torów tramwajowych można nie zauważyć. Przyjemne i bezstresowe w prowadzeniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu jest słabo, wysoki i długi bagażnik utrudnia ocenę odległości. Poza tym nie mam zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Nadal nie mogę się przyzwyczaić do otwierania szyb przyciskami przy lewarku od biegów (macam po boczkach ;-) ) za to jedna wajcha do wszystkiego daje radę, nożny hamulec "ręczny" jest da best. Trochę mało wygodny jest sposób wrzucania dwójki, brakuje schowka na duperele, walają się jakieś kartki po aucie. Podłokietnik pomaga w trasie, w mieście trochę przeszkadza w wersji z manualem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedynym mankamentem mojego egzemplarza jest brak klimatyzacji, ale szyberek trochę tę niedogodność wyrównuje - wsiadamy do "piekarnika", otwieramy okna i szyber, po 10 sekundach temperatura jest już znośna, po półminucie jest w porządku. Szyby nie parują, auto szybko się nagrzewa do zadanej temperatury (strefowo!). Można precyzyjnie dobrać nawiew, który specjalnie nie hałasuje, na drugim biegu jest wydajny i cichy, na czwartym urywa głowę. Zdecydowanie najlepszy z dotychczasowych samochodów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To duży samochód ale nadal twierdzę, że w volvo było lepiej. Trochę zawiodły mnie fotele przednie (trzeba się nieźle napracować żeby dobrać optymalne ułożenie), za to kanapa z tyłu jest super komfortowa (lepsza niż w volvo!), 2 osoby jadą jak na domowej sofie, trzecia ma trochę gorzej. Mam 186 wzrostu a za mną mieści się dzieciak na foteliku i nawet nie dotyka nogami oparcia.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho, a nawet bardzo cicho - przy 180 km/h można spokojnie rozmawiać i cicho słuchać radyjka, przy 220 trochę przeszkadzają szumy powietrza. Jedno co trochę denerwuje to wentylator silnika na łożysku wisko, jak się załączy to trochę szumi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przypominam, że mówimy o silniku 2600 pojemności o mocy 160 KM w aucie ważącym nieco ponad półtorej tony. Wciąga po mieście 15 litrów gazu, a na trasie 12, przy raczej żwawej choć nie sportowej jeździe i zwykle sporym obciążeniu. Części są tanie (używane/zamienniki), nowe oryginalne są b. drogie więc nikt ich nie stosuje (poza garstką maniaków ;-) ). Serwis jest niezły i łatwo dostępny w każdym mieście (wystarczy podejść do taksiarza, co trzeci śmiga "baleronem") ale nie sądzę aby było to jakoś szczególnie często potrzebne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj niewiele się zmieniło jeśli chodzi o moją ocenę - auto nie jest tanie, jednak jakość wykonania znacznie przewyższa to, co widzimy w większości innych modeli. Auto po 18 latach wygląda i jeździ lepiej, niż większość 10-latków. Nic nie skrzypi, nie lezie w oczy tandetny plastik, wszystko wykończone jest przyjemnymi w dotyku materiałami. Nie warto kusić się na "okazje", lepiej poszukać auta dobrze utrzymanego, co oszczędzi mnóstwa niepotrzebnych wydatków. Pojedyncze ogniska korozji znajdziemy głównie pod szeroką listwą, w nadkolach, ale nie jest to duży problem - blacha jest gruba i po wyczyszczeniu nadaje się jeszcze do długiego użytkowania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest pełnoletnie i należy to uszanować. Są to drobiazgi w stylu "w poszukiwaniu wolnych obrotów", luzującego się lusterka wewnętrznego, wylanego LCD od termometru czy wariującego wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Do zrobienia w niedużych pieniądzach lub samodzielnie przy użyciu śrubokręta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzedni właściciel pokpił sprawę i zaniedbał wymiany świec - to co wg niego miało być uszczelniaczami, okazało się przeoraną gładzią, a winne były okruszki porcelany, które dostały się do cylindra. Pozostałe gładzie były ok, więc skończyło się na tulejowaniu tej jednej i wymianie pierścieni tłoków. Przy okazji zrobiliśmy "górę" czyli prowadnice, uszczelniacze i zawory, tak na wszelki wypadek. Teraz jeździ na syntetyku ;-). Usterka - nie usterka, ot - ludzka głupota...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.6 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes W124 Sedan