Mietkiem jeżdżę od tygonia, więc to są bardziej pierwsze wrażenia niż rzeczywiste oceny. To autko wybrałem sercem, a nie rozumem - jest to najładniejszy i najmocniejszy samochód, jaki miałem, choć nie najwygodniejszy - tu zdecydowanie rządzi volvo 740. Brakuje trochę przestrzeni w bagażniku (sedan + butla z gazem), 5 dorosłych osób też by się trochę gniotło we wnętrzu tego auta. Zachwyca moc, jakość materiałów (nic nie trzeszczy, choć samochód jest niemalże pełnoletni), cisza i komfort jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rzędowa szóstka pracuje tak cicho i równo, że nic nie czuć i nie słychać. Zbiera się elegancko od 1500 rpm i ciągnie równo praktycznie do końca skali. Spory zapas mocy, duża elastyczność i niezły moment obrotowy sprawiają, że jazda tym autkiem to bajka.
4,0
Skrzynia biegów
In plus: ładne długie przełożenia - na 3 biegu przy 60 km/h mamy 2000 rpm, więc po mieście 3 biegi wystarcza w zupełności. Piątka przydatna tylko na autostradzie. Minusem są długie skoki lewarka i niewygodne wrzucanie wstecznego biegu. Przy rozłożonym podłokietniku można sobie zwichnąć nadgarstek.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie, które jednak nie "pływa". W moim jest dodatkowo obniżone, co poprawia zapewne stabilność w zakrętach, ale utrudnia jazdę po wiejskich wertepach.
Komfort
3,0
Widoczność
Tak sobie. Przyzwyczajony do akwarium na kółkach czyli volvo - oceniam jako przeciętną, zwłaszcza do tyłu.
4,0
Ergonomia
Łatwy dostęp do większości przycisków i pokręteł, aczkolwiek niektóre rozwiązania są osobliwe, np. sterowanie el. szybami przy drążku zmiany biegów, brak schowka w podłokietniku może zastanawiać, a schowek w konsoli mógłby być trochę większy. Kilka nietypowych rozwiązań - bardzo fajny "ręczny" nożny hamulec, mniej fajna dźwignia "do wszystkiego" z lewej strony fajerki, niewygodna obsługa spryskiwaczy. Poza tym - ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa do zadanej temperatury (taki a´la klimatronik ;-), fajne jest rozwiązanie z chłodnym nawiewem pośrodku, brakuje klimy. Sytuację trochę ratuje elektryczny szyberek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele mogłyby mieć dłuższe siedziska, z tytłu mogłoby być o te 10 cm więcej miejsca na nogi. Wiem wiem, jestem trochę zmianierowany po volvo 740, ale tamto auto to niedościgniony wzór jeśli chodzi o przestrzeń i wygodę...
5,0
Wyciszenie
Bardzo, bardzo ciche auto do prędkości ok. 130 km/h, potem słychać szumy powietrza, przy 180 już trochę świszcze. Porównując do konkurencji z tego rocznika lub w podobnych cenach - absolutny hit.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na spore auto ze sporym i całkiem żwawym silnikiem nie jest źle - jak na razie ok. 16 l LPG przy jeździe po mieście i ciutek w trasie, 12 przy przewadze w trasie. Niekorzystnie na koszty utrzymania wpływa niestety popularność tych aut wśród osiedlowego tałatajstwa o lepkich łapach - po kilku dniach opuściły mnie wkłady lusterek i kołpaki :-/ co niestety jest smutną normą. Również giną: listwy, gwiazdki (po co to komu?), elementy grilla...
4,0
Stosunek jakość/cena
Za markę niestety trzeba płacić - tyle co za pełnoletniego mietka zapłacimy za 6-letniego fiata czy małego opla albo 10-letniego japończyka. Auto jest drogie, więc każdy musi rozważyć, czy warto za nie tyle zapłacić. Znośnie kształtują się ceny części i serwisów, taksówkarze bardzo sobie chwalą ten model także pod kątem niezawodności - ponoć w Niemczech wystąpili do fabryki o wznowienie jego produkcji...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poprzedni właściciel nie narzekał, ale wymienił parę drobiazgów typu poduszki pod silnikiem, paski, klocki, tarcze itp. Do tego silnik bierze olej, trzeba zrobić jakieś uszczelniacze czegoś tam. Wariuje wskaźnik temperatury. Ja go mam od tygodnia, więc się nie wypowiem...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z tego co wiem, nic się nie działo przez 50,000 km wyjeżdżone przez mojego kolegę.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.6 160KM 118kW
[l/100km]