Gdybym musiał kupować raz jeszcze, na pewno mój wybór by padł na ten sam samochód, czyli w124. Może rozpatrywałbym troszkę mocniejszą wersję. Ewentualnie w123 coupe, który dynamiką nie ustępuje, a prezentuje zauważalnie wyższy komfort. To jest samochód dla miłośnika marki, jeśli szukasz woła roboczego a nie masz ani kszty kultury technicznej, szkoda tego samochodu. Jeśli chcesz coś trwałego, niezawodnego a nie boisz się usterek wynikających ze sporego wieku, będziesz zadowolony!
Wrażenia
5,0
Silnik
Ładny dźwięk, dość elastyczny, szczególnie powyżej 3 tys. obr. W "dole" niestety ślamazarny, ale to wina chyba automatycznej skrzyni biegów. Dużo więcej kultury niż np. 2.0 16v EcoTec Opla. Duży moment obrotowy!
4,0
Skrzynia biegów
Automat, przełącza delikatnie (kiedy jest zimny olej, wyczuwa się szarpnięcie), kickdown pozwala wykrzesać sporo energii, szczególnie jest to przyjemne przy 130 km/h kiedy z 4 przełącza na 3 bieg i ciągnie na trójce do 160 km/h. Kickdown mógłby działać bardziej precyzyjnie, czasem przy wyprzedzaniu nie zredukuje na tyle, na ile by było to potrzebne.
4,0
Układ jezdny
Jestem zdziwiony, może dlatego że to coupe i dużo niższe od limuzyny, chociaż nie jest to wersja "sportline" (fabrycznie obniżana). Na standardowych oponach trzyma się zaskakująco dobrze, a przy tym jest dość miękki by zachować komfort i na tyle precyzyjny, by przy dużych prędkościach wykonywać ostre manewry. Wcześniej miałem Calibrę, więc mam skalę porównawczą.
Komfort
4,0
Widoczność
Świetna, z przodu widać w końcu maskę, na końcu gwiazdkę, we wstecznym dzięki automatycznie puszczanym zagłówkom też wszystko bdb widać.
4,0
Ergonomia
W końcu to Mercedes, wszystko tam gdzie trzeba. Zastanawia tylko dlaczego airbag pasażera zajmuje aż tyle miejsca, żeby nie dało się zrobić w tym rejonie schowka. Schowek jest w tunelu środkowym ale jego zamykanie nie zostało do końca przemyślane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ma nagrzewnicę, a klima po 13 latach pracuje idealnie. Niestety, sporo pneumatyki, a jeśli cokolwiek się w niej popsuje, to na 90% będą to klapy środkowego nawiewu. Naprawa troszkę denerwująca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest coupe, więc oceniam przód: doskonale. Z tyłu mniej więcej tyle miejsca co w Calibrze. Da się jechać w 4 osoby, w 2 osoby + 2 dzieci da się jechać komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Super, silnika nie słychać. Ale znowu jedno "ale". Szumy przy prędkościach powyżej 100 km/h dobiegające z bocznych uszczelek. To wada coupe, trzeba albo wymienić uszczelkę albo zdjąć ją i jeszcze raz nałożyć odpowiednio naciągając
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stała prędkość na autostradzie 120-135 km.h: 7,5 l/100 km
j/w 140-150 km/h: 8,6 l
Jazda mieszana ekonomiczna: 9 l
Jazda 50/50 normalna: 10,2 l
Jazda dynamiczna, 75% miasto: 11,8 l
Tego się spodziewałem, w końcu automat i klima. Jest nieźle!
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu nie ma konkurencji. Ewentualnie nowa Dacia Logan (więc wybór jest oczywisty: gwiazdka!)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem ten samochód niedawno i ma kilka drobiazgów których nie usunął poprzedni właściciel:
- uszkodzony wyświetlacz temperatury
- powietrze nie leci przez środkowe nawiewy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
korozja podwozia, na szczęście powierzchniowa. Po usunięciu i zakonserwowaniu będzie super. Wynika jednak z niedbalstwa - poprzedni właściciel po zimie (sól) wstawił samochód do garażu i nie jeździł przez ponad rok. Poza tym jest doskonale.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 150KM 110kW
[l/100km]