Ponadczasowa sylwetka MB124 jest już legendą. Wykończenie i materiały I gat bez jakichkolwiek kompromisów jednak fotel kierowcy na boku się przetarł reszta jest jak nowa wszystko sprawne działa każdy włącznik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na gazie przy niskich obrotach dostaje lekkich wibracji, ale po regulacji oraz montażu magnetyzarów LPG oraz dolotu powietrza wyrażna poprawa kultury pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna z charakterystycznym metalicznym klikotem podczas zmiany biegów. Niezbyt ekonomicznie zestrojony 5 bieg lubi wysokie obroty.
5,0
Układ jezdny
Twardy a miękki - super komfort i przyczepność.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Prostota i funkcjonalność. Wszystko jest pod ręką. Bez zbędnych fajerwerków technicznych a działa jak należy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zime po krótkim czasie jest ciepło a klima latem robi swoje ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 194 cm a nad głową sporo przestrzni jak w salonce. Z tyłu już niestety gorzej ale osoby średniego wzrostu i dzieci tego nie poczują. Bagażnik za to jest jak loch - ogromny z wieloma praktycznymi schowkami.
4,0
Wyciszenie
Było by b.dobrze gdyby nie brak orginalnego wyciszenia pod maską, które z czasem lubi się postrzępić i odpada. Mimo braku wytłumienia jest to wjątkowo cichy silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Latem na zbiorniku 50 l/LPG do 400 km czyli jakieś 12.5 litra głównie miasto + klima. Przy letnich cenach gazu daje ok 25 zł/100 km jak za tą wielkość, komfort i prestiż to jest b.dobry wynik. Trasa napewno mniej. Zima 15-17 po wyregulowaniu z nienajleprzymi oponami (tylny napęd ma swoje uroki latem ale zimą koła kręcą się zawsze szybciej niż się jedzie).
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek Jakość/Prestiż/Luksus/Cena. Stosunkowo niskie lub wręcz niski koszty eksploatacji. Po założeniu Gazu II generacji auto jeździ za przysłowiowe grosze. Bardzo dobry kompromis dla oszczędnych i lubiących komfort ludzi z logo gwiazdy w tytule...mercedes jest klasą sam dla siebie...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go 7m-cy i jak narazie nigdy nie zawiódł. Dobra dostępność części zamiennych org. i zamienników. Dość powszechna usterka wyciek oleju z pod głowicy i z pod uszczelniaczy zaworowych. Ceny jak na tą klase wozu przystępne. Pompa wody 190 zł, uszczelka pod głowicę 145 zł, teleskopowy napinacz paska 170zł, pasek 70 zł. Rozrząd w Mercedesie jest na łańcuch a jego żywotność to ponoć 500 tyś km!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wybieramy się w trasę 5 tys/km ...mam nadzieje że mnie nie zawiedzie
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 118KM 87kW
[l/100km]