całokształt doskonały, zadbany model i dobrze utzrymany, a jeszcze sprowadzony z niemieć z roku 1994 wytrzma nam jeszcze 10 lat,
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik mimo swoich lat, sprawuje sie bardzo dobrze, odpala za pierwszym razem nawet w 25 st. mrozy, 2,0 8V nie jest mocnym silnikiem, ale dość żywotnym, po pewnym czasie ok. 300 tys. km zaczyna się odzywać łancuszek rozrządu (troszke klekocze jak diesel) ale ale wszystko jest OK
5,0
Skrzynia biegów
automat 4 stopniowy, sprawuje się idealnie jak się umie z nim dobrze obchodzic, nie wolno gwałtownie przyspieszać (czasami można a nawet tzreba) ale nie mozna go katować do sportowej jazdy, to skrzynia storzona do komfortowej jazdy, wytrzymuje dłużej niż silnik bo ok. 600 tys. km - 1 000 000 km, tylko trzeba jak wyzej napisałem, umieć sie nią posługiwać, (to jest jedyny warunek) i oczywiście wymieniać olej wtedy kiedy trzeba, automaty mercedesa są najlepsze na świecie !!
4,0
Układ jezdny
jak na nasze drogi to i tak się bardzo dobrze sprawuje, po kilkunastu latach jazdy po nasztch drogach, trzeba zrobić wymiane głównie zurzuwających się części zawieszenia, tylny napęd pozwala na kręcenie bączków tylko trzeba mieć chociaż 3,0 l benzyna 188KM :) , oryginalne amortyzatory długo wytrzymują, (tylko muszą być naprawde oryginalne jak fabryka dała) do 200 tys. wszytskie modele mają oczywiście wspomaganie kier., 98% ma ABS, ogólnie jeździ się tym modelem przyjemnie i komfortowo, do sportowej jazdy polecam silniki 2,8 ; 3,0 ; 3,2 ; 4,2 i 5,0 mniejszym nie ma co katować
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność jest bardzo dobra, jak niektórzy wiedzą mercedes ma jedno lusterko od strony pasażera kwadratowe, dla lepszej widoczności krawężników, a od strony kierowcy prostokątne normalne, szyby są duże jak na tą klase przystało, w sedanie naprawde dobra jest widoczość, kombiakiem nie jeździłem i coupe tez nnie to nie wiem jak w tych wersjach jest z widocznością, jedna wycieraczka na przedniej szybie ładnie oczyszczą ją ze deszczu, i szerokie lusterko wsteczne pozwala na dobrą widoczność do tyłu.
5,0
Ergonomia
jak to mercedes, nie lubi dużo przycisków, najlepeij jakby jeden do wszytkiego służył, ale tak sie nie dało, hehe, ale ergonomia deski jest bardzo dobrze przemyślana, szyby elektryczne i lusterka ustawia sie przy drązku zmiany biegów (tam są do nich przyciski) jak ktoś wsiądzie do w124 pierwszy raz, od razu bedzie wiedział co do czego służy, fotele dobrze trzymaja na zakrątach, kierownica pewnie lezy w dłoniach, NIE jest plastikowa (zazwyczaj jest skórzana), miejsce na gaśnice dobrze przemyslane, większość modeli ma 2 podłokietniki ( z tyłu chowany w kanape, z przodu międzu fotelami) ogólnie jest doskonale !
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jezeli nia ma klimatyzacji, niektóre modele nie mają to w gorące dni jest ciepło w samochodzie :) dużo daje szyberdach, przy szybszej jeździe od razy robi się chłodniej, ogrzewanie w zimie bardzo dobre, dosłownie chwila i jest cieplutko, szyby podgrzewane są z tyłu i z przodu tylko boczne tylne nie mają tego, klimatyzacji nie mam to nie wiem jak się sprawuje, a co do ogrzewania to mozna ustawic konkretną temp. jest kilka do wyboru temperatur, co jeszcze mozna dodać jest ogrzewanie na nogi, stopy nadmuchy w podłodze z przodu jak i z tyłu, (w niektórych modelach są podgrzewane fotele)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest dobrze, z przody nawet idealnie, jak w naprawde dużej limuzynie jak klasa S, chociaż W124 jest o jedna klase niższy, przestrzen nad głową jest duża, folete regulowane, miejsca na nogi jest tak ze prawie można je wyprostować (z przodu) w wersji z szyberdachem moze nawet jechac osoba o wzroście 3m (hehe) , z tyłu troche gorzej, duże osoby bedą mieć mało miejsca na nogi, ale nie najgorzej, 3 zwykłe osoby z tyłu się mieszczą bez problemu, tył głównie chyba był projektowany z myślą o dzieciach, od tyłu w przednichg fotelach są niby wciącia na kolana dla osób siedzących z tyłu i to jest plus, ale za to mamy do dyspozycji duży bagażnik, z kolem zapasowym chowanym jeszcze nizej, tak też mogą znajdowaś sie narzedzie (lewarek, klucze), (bak paliwa znajduje sie za kanapą tylną, miedzy bagaznikiem a kanapą), przemyślane dobrze rozwiazanie na trójkąt ostrzegawczy i gaśnicę pozwala na pełną przestrzen ładunkową bagażnika, ktry jest duży !!
4,0
Wyciszenie
wyciszeie dobre, chociaż słychać silniki przy wyżsych obrotach, ale opływającego powietrze do 100 km/h nie słychać wogóle, chyba ze otworzy sie okna i szyberdach, hehe, ogólnie jest OK
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ceny części oryginalnych są bardzo drogie, nawet niektóre bardzo bardzo drogie, ale tych eksplatacyjnych aż tak nie są drogie jak na tą marke, wiadomo ktoś kto kupuje ten samochód musi wiedziec ze kupuje mercedesa, w kwestii paliwa to zalezy od silników i wcisniętego gazu, automaty palą ogólnie więcej, najwięcej pali silnik 5,0 l benzyna 326 KM , a najmniej 2,0 D (ale tylko 75KM)
do miasta nadaje się dobrze automat, ze względu na wygodę, wybierając silnik, warto przemyślec do czego nam bedzie słuzyc samochód
5,0
Stosunek jakość/cena
te modele potaniały, wiadomo można kupić za 5 tys. ale to bedzie złom, a zeby był dobry to trzeba wydać 15-20 tys, zł są jeszcze po 30-40 tys. zł, ale to juz coupe, cabrio albo 5,0 litra V8, trzebapamiętac ze kupuje sie Mercedesa i jego jakość jest bardzo dobra, tylko trzeba pamiętac do nie małych kosztach utzymania zeby nam długo słuzył
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ogólnie bardzo dobrze, dobrze utrzymane modele, garazowane nie powinny miec probelmów z korozja, (nawet powyżej 15 lat) , kupująć straszy model lata 85-90 warto zrwóric uwage na stan blachy szczegolnie pod tylnymi lampami, progi i nadkola błotników, zwrócic uwage na pompe od wspomagania czy nie wycieka z niej olej (nie jest to takie groźne, prawie kazdy to ma) , oryginalny przebieg tez ważna rzecz, jak samochód ma np. 200 tys .km to jeszcze spokojnie nam pojeździ 100 tys. bez wielkich napraw i wymieniania części, wytarta część fotela kierowcy to normalka od wsiadania i wysiadania, warto zwrócic uwagę na to czy dziła klimatyzacja i elektryczne rzeczy, takie jak szyby, szyberdach, lusterka, czy w automacie przy zmiania biegów nie szarpie, z układem wydechowym nie ma problemów, nie rdzewieje (moj ma 18 lat i jest oryginalny z fabryki jeszcze nie zardzewiał) zdazają sie przypalone zaróweczki np. podswietlające przcuski elektr. szyb. literek skrzyni automatycznej, pokęteł nawiewów, elktryczna antena moze być popsuta
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jedyna poważna usterka w moim modelu toc włącza się kontrolka ABS i wtedy same wziększaja się obroty silnika, ale po chwili to wraca do normy, i dalej jest ok,
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 118KM 87kW
[l/100km]