Silnik
: nie bierze grama oleju, cichy i jak na tą pojemność, wiek i masę ekonomiczny
5,0
Całokształt
Auto przy kupnie miało 450000km (licznik był przekręcony dokładnie o 110000km). Robię 50000km rocznie i nie wyobrażam sobie innego auta (na pewno nie w tej cenie), które jest w stanie temu podołać przez dłuższy czas, biorąc pod uwagę stan naszych dróg, jakość paliwa, itd. Planuję nim jeździć \"aż do końca\". Czy skończy się na milionie km? pewnie nie.
Wrażenia
5,0
Silnik
6 cylindrów brzmi rewelacyjnie, pracuje cichutko (drgania czuć właściwie tylko na biegu jałowym). Z elastycznością trochę gorzej, bo jednak nie ma turbiny, a auto swoje waży.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi precyzyjnie, muszę tylko popracować nad wstecznym. Wymaga trochę siły. Poza tym biegi wchodzą w punkt.
5,0
Układ jezdny
Auto klei się do drogi. Był ostatnio problem ze sworzniami wahacza i auto zaczęło pływać. Muszę poprawić jeszcze luzy z tyłu i będzie tak, jak w dniu, w którym zszedł z taśmy.
Komfort
5,0
Widoczność
Jestem przyzwyczajony do jazdy kombi - widzoczność super. Nie zdarzyło się (nawet przy nieuważnym parkowaniu) o nic zahaczyć.
5,0
Ergonomia
Wszystko dostępne pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po wymianie termosatetu silnik zagrzewa się do temperatury roboczej dosłownie w 2 minuty, więc i ogrzewanie szybko zaczyna działać. Brakuje klimy, ale tylko w korkach, bo jest szyberdach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O.K. Trochę mniej miejsca na nogi z tyłu niż w Passacie b3 kombi
5,0
Wyciszenie
Nadspodziewanie cicho
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalne spalanie o 6,4, maksymalne 8,9. Ceny napraw zależą od tego jak cenią się mechanicy. Bywa różnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo korzystna, o ile znajdzie się dobry egzemplarz. Ja miałem niezwykłego farta - to był pierwszy egzemplarz jaki oglądałem. Naprawdę nie bity, lekka korozja w standardowych miejscach (przednie błotniki) - po roku (i ostrej zimie) nic nowego się nie pojawiło. Wszystko w oryginale (zderzaki, listwy), geometria podwozia wg norm fabrycznych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wysiadło domykanie tylnego zamka (wymieniłem całość sam - cena zamka to ok. 80zł), włącznik oświetlenia kabiny, domykanie centralnego w prawych tylnych drzwiach (mechanik zrobił to za grosze), alternator, 2 łożyska... chyba tyle
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzedni właściciel sprzedał auto w idealnym momencie. Do wymiany były gruszki NIVO (cena części to ok. 600zł) oraz tylny most zaczął huczeć (koszt z wymianą to 1200zł). Na szczęście to na razie tyle, ale wiem że w przyszłym roku czeka mnie kompletny wydech i być może sprzęgło :(
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 113KM 83kW
[l/100km]