16 latek kupiony w Niemczech, z teoretycznym przebiegiem 199000 (ile faktycznie nie wiadomo dzięki "Deutsches Wirtschaft").
Wrażenia
4,0
Silnik
Spalanie przy zgodnej z przepisami jeździe w trasie ~6l ON / 100km, w mieście >10l ON / 100 km, co jak na 3l diesel tej masy - znakomicie, choć zimą wymaga lepszego paliwa.
2,0
Skrzynia biegów
Zacinał się między 1 a 2
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjny promień skrętu i zwrotność!
Nawet przy dużych prędkościach i ciasnych zakrętach, auto jest tam, gdzie ma być.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie okna, dość duże, regulowane i ogrzewane lusterka, a celownik na przodzie wskazuje, gdzie zaczyna się pojazd :)
4,0
Ergonomia
Fajny hamulec "nożny".
Genialna 1 wajha od wycieraczek, kierunkowskazów i długich świateł!
Schowek na podnośnik po przeciwnej stronie, niż koło zapasowe - w razie awarii, trzeba wyjąc całą zawartość bagażnika.
Mało pojemny schowek z przodu.
Z tyłu tylko popielniczki i niepraktyczne przepastne kieszenie z tyłu przednich foteli.
2 dziwnego kształtu schowki w podłodze bagażnika.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niewydolna klima, tak przy grzaniu, jak i chłodzeniu.
Notorycznie zaparowane/zamrożone wewnątrz szyby, niedogrzane/niedochłodzone wnętrze mimo klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 osób + fura bagażu mieści się bez problemu.
Przy złożonych fotelach z tyłu zmieścił min. harfę, 2m kanapę, itp. szpeje.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Palił mało, ale zważywszy ilość i poważność napraw, per saldo...
2,0
Stosunek jakość/cena
Niemiec płakał (z radości), gdy sprzedawał.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalone gniazda bezpieczników - maksymalny, nie powodujący całkowitego wyłączenia wentylacji bieg nawiewu to 3/4, z powodu wypalonych gniazd bezpieczników (to powinno być w kategorii jakość inst. elektrycznej).
Nieszczelne uszczelki tylnej klapy powodujące zawilgocenie tapicerki w bagażniku.
Po 3 latach od kupienia padł samozamykacz i zamek klapy tył.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Legendarna niezawodność ... legła w gruzach:
Regularnie co 2 lata (50Kkm), przednie zawieszenie do poważnej naprawy.
2 lata od kupienia, nieszczelna pompa wtryskowa - regeneracja,
3 lata od kupienia zatkała się chłodnica (na szczęście w zimie).
4 lata od kupienia sprzęgło do wymiany + nieszczelna pompa wtryskowa sprawia problemy z zapłonem "pod górkę".
5 lat (180Kkm) od kupienia, pękł blok, co doprowadziło do zatarcia i wymiany silnika.
6 lat od kupienia, dziurawy układ wspomagania/hydrauliczny,
7 lat od kupienia (250Kkm) ponownie nieszczelna pompa wtryskowa sprawia problemy z zapłonem "pod górkę".
Finalnie usterka mocowania przedniego prawego zawieszenia - "nie ma do czego spawać".
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 109KM 80kW
[l/100km]