Inne
: Zbiornik paliwa mi kompletnie przerdzewiał, a na nazwoziu brak oznak korozji. Zbiornik do kombi i diesla nie jest łatwoosiągalny.
4,0
Całokształt
Mimo wszystko wspaniałe auto. Proste, bez elektroniki - nie ma się co w nim psuć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Potężny moment obrotowy. Można ruszać z trzeciego biegu.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynie podatne na wycieki i awaryjne - uszkodzenia zębatek. Koszt używanej skrzyni 500-600 zł. Uwaga wersje 300D mają odmienne skrzynie i mosty (o innych przełożeniach).
5,0
Układ jezdny
Duży przebieg, a wymiany wymagały sprężyny z przodu i jeden tylny amortyzator. Ze względu, że zawieszenie tylne w wersjach kombi jest samopoziomujące (tzw. NIVO) koszt jednego, nowego, tylnego amortyzatora to min. 800 zł.
Komfort
5,0
Widoczność
Kombi - jeżdżąca gablota. Widoczność doskonała.
4,0
Ergonomia
Pojedyncza wycieraczka - wynalazek który się nie sprawdza. Do tego włączanie lewą ręką na włączniku migaczy (patent mercedesa). Nie za wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim aucie brak jest klimatyzacji. Za to jest szyberdach - szybka wentylacja. Ogrzewanie super: każde auto ma w kabinie termostat.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Akurat.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę pojemność i mało spektakularne osiągi mógłby palić zdecydowanie mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto poszukać i dopłacić za zadbany i nie wyjeżdżony egzemplarz.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwie skrzynie biegów w ciągu dwóch lat. Te będące w podaży są wyeksploatowane. Bardzo ciężko znaleźć taką, która jest godna uwagi. Dopiera trzecia się trafiła w miarę przyzwoita.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 90KM 66kW
[l/100km]