Karoseria
: Zero rdzy po 17 latach, a blacha bez ocynku... :)
5,0
Całokształt
Bardzo bardzo przyjemny samochód - dla osób, które chcą dynamicznie, komfortowo i całkiem stylowo przemierzać kilometry. Na razie nie zamierzam go zmienić :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo kulturalny silnik. Cichy, przyjemny, dynamiczny. Jak na razie (odpukać!) nic się nie dzieje, wszystko działa doskonalne.
4,0
Skrzynia biegów
Automat jest w porządku i działa bezawarynie, ale zmiany biegów są wyczuwalne, szczególnie przy zymnym silniku. Trzeba się trochę przyzwyczaić do pracy skrzyni, bo ma ona \"czas na zastanowienie\" między wciśnięciem gazu \"do dechy\" a zredukowaniem.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy, ale (coś za coś) - buja w zakrętach, to z pewnością nie jest samochód do szybkiej jazdy po krętej drodze. Zawieszenie proste w konstrukcji i tanie w naprawach, a dodatkowo bardzo masywne, więc daje radę na polskich dziurach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać świetnie. Przednie słupki nie ograniczają widoczności. Widoczność do tyłu doskonała, jedyna wada to szerokie słupki tylne - ale o dziwo od 2 lat nie zdarzyło mi się, żeby jakiś pojazd ukrył mi się w martwej strefie.
4,0
Ergonomia
Fotele wygodne, dostęp do przełączników intuicyjny. Minus za brak możliwości regulacji położenia kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie ma się do czego przyczepić. Klima jest i działa, jedynym minusem jest mocno nieprecyzyjna regulacja temperatury. Mercedes na pokrętle ogrzewania kabiny ma stopnie Celsjusza, ale sugerowanie się nimi raczej mija się z celem :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ocena 4 bo miejsca dla kierowcy i pasażera jest mnostwo, z tyłu zaś jest słabo. Ale w końcu to coupe... Za to bagażnik jest naprawdę spory!
5,0
Wyciszenie
Kolega ostatnio jechał i stwierdził: \"o (pani lekkich obyczajów)! Jak tu cicho!\"
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż. Silnik 3,2 swoje pali. Ale tragedii nie ma, na trasie przy 110-120 zamyka się w 10l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu jest problem. Najtańsze wersje W124 coupe chodzą po ok. 10 000 PLN. Dobre egzemplarze potrafią kosztować ponad 20 000 PLN. To niby niemało za ponad piętnastoletni samochód, ale... nie zamieniłbym się za jakiegoś Focusa I czy Astrę II :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wysiadło mi podświetlenie bagażnika. Plastiki dookoła klamek nieco odstają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na dystansie 26kkm nie stało się nic. Wymieniłem tylko amortyzatory tylne, bo stare się zwyczajnie zużyły. Za to - ZERO RDZY!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 220KM 162kW
[l/100km]