Inne
: To tzw. samochód z duszą. Gatunek obecnie bliski wymarcia (marketnig, księgowi)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Utlenianie się bezpieczników, kabli.
5,0
Całokształt
Nie mogę obiektywnie ocenić tego auta. Postaram się uczciwie odpowiedzieć na pytania na podstawie 25 letniego okresu użytkowania. Wóz z innej epoki, przenosi w świat gdzie nie trzeba było się spieszyć. Jeżeli kupujesz na pokaz, kup 230CE lub 280CE.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeszcze w latach 90' był w zupełności wystarczający. Mój przejechał już ponad milion km i nadal trzyma się dzielnie. Obecnie przyspiesza już bardzo słabo ale daje się go użytkować jako daily. Trwałość jest z innej epoki niż obecne parodie silników. Przebiegi rzędu 2 mln km nie były niczym nadzwyczajnym. Także w G klasie dobrze sobie radził. Niewysilony absolutnie, gdy rozleci się karoseria zawsze możesz go zabrać go na jacht i dale będzie klekotał
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5 biegowa. Długie skoki. Najprzyjemniej jedzie ok. 120-130 km/h na autostradzie. Olej wymień co każde 100 tys. km i nie będzie problemu.
5,0
Układ jezdny
To kanapowiec. Baardzo wygodny. Raczej nie lubi szybkich zmian kierunku. Silnie nadsterowny ale jak najbardziej przewidywalny i da znać zanim nieprzyjemnie zaskoczy.
5,0
Karoseria
Niski. Mimo niezbyt okazałych rozmiarów mieści spory bagażnik. Na wyprawę dla 4 osób jest w sam raz. Nie rozkłada się kanapa do za nią jest bak ale i bez tego zmieścisz więcej niż myślisz. Przy zakupie bardzo ważny jest stan. To właśnie korozja wyeliminowała większość egzemplarzy w Europie. W Afryce jeżdzą nadal.
Komfort
5,0
Widoczność
Może to kwestia przyzwyczajenia ale manewrowanie jest łatwe i mimo braku elektroniki wszelakiej nie ma problemu z wyczuciem gdzie się kończy.
5,0
Ergonomia
100% potrzebnych informacji i żadnych innych .Wszystko się obsługuje z zamkniętymi oczami. Przełączniki ogromne, kierownica mogłaby być trochę mniejsza. Ponadto nawet ktoś, kto widzi to auto pierwszy raz na oczy wymieni w nim bez problemu żarówki i bezpieczniki. Zaskakująco dobrze manewruje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chwilę potrzebuję aby silnik się zagrzał ale potem już grzeje super. Klima chłodzi bardzo przyzwoicie, oczywiście manualna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo komfortowy. Ma fotele zamiast obitych gąbką stelaży. Z tyłu ludzie do 180 cm też nie będą narzekać.
3,0
Wyciszenie
No jak go kocham tak z wyciszeniem jest kiepsko. W zasadzie do 120 km/h da się komfortowo rozmawiać. Jeżeli to czytasz i ma to dla Ciebie dla znaczenie - zastanów się nad wersją 2.3 benzyna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Diesel więc nie pali dużo. Części nie są drogie. Trudno jednak o człowieka, który potrafi np. wyregulować pompę czy ustawić luz zaworowy. Drogie są akcesoria (uszczelki itd.)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak to ocenić? Auto zakupione w 1988r., nadal jeździ i będzie mi przykro usłyszeć kiedyś "po prostu się zużył". Wątpię aby obecnie sprzedawany dowolny samochód przetrwał 44 lata i ponad milion km przebiegu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszczelki, gumy, łączniki, odpływy, syf w baku i wiele innych ale ogólnie jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Musi być dramatycznie zaniedbany by zawiódł na trasie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 88KM 65kW
[l/100km]