Bardzo dobry samochód sa niewielkie pieniądze. Słusznie nazwany \"nieśmiertelnym i niezniszczalnym\". Bardzo mocny, odporny na stan Polskich dróg i kiepskie paliwo. Samochód z duszą i wyprodukowany z niesamowitą dokładnością i pieczałowitością. Banalnie prosty w naprawie i co najważniejsze wdzięczny. Zanim coś popsuje się na amen, przez dłuższy czas będzie dawać jakieś znaki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik brzmi bardzo ładnie, prawdziwy, klekoczący Diesel. Mało elastyczny, ale nie to się liczy. Przy tak dużym przebiegu wycierają się już pierścienie tłokowe i pojawiają się drobne przedmuchy.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia, biegi wchodzą miękko,warto pilnować oleju.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre przeniesienie napędu, w wozach z większym przebiegiem wyrabiają się gumowe łączniki wału napędowego. Bardzo wytrzymałe przeguby, pomimo przerwanych manszet i dostającego się brudu, działają bez zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność pomimo dużej maski.
5,0
Ergonomia
Rewelacyjne wspomaganie kierownicy, można kręcić jednym palcem. Pedały zawieszone wysoko, przez co wygodniej jest nimi operować, przyciski i pokrętła pod ręka. Siedzenia bardzo wygodne - sprężyny i trawa morska.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo, ale to bardzo wydajna nagrzewnica. Wprawiła w zdziwienie emerytowanego mechanika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z tyłu. Siedzi się jak w limuzynie. Z prozdu również dużo miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to stary diesel, lubi troszkę wypić w zimie. Samochód wręcz spartańsko prosty, przez co naprawy są łatwe i przyjemne. Samochód sam zachęca do przeprowadzania napraw.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Występuje kilka drobnych usterek znanych użytkownikom Beczek, ale wynika to głównie z dużego przebiegu i wieku. Śniedzieją styki przełączników kierunkowskazów, wypalają się ścieżki w prędkościomierzach przez co wariują wskaźniki temperatury i poziomu paliwa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najuciążliwszy w starych Beczkach jest chyba układ podciśnieniowego sterowania centralnym zamkiem i mechanizmem gaszenia silnika. Przerywają się gumowe łączniki igielitowych przewodów podciśnieniowych lub pękają gumowe harmonijki przy pompach podciśnienia w drzwiach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D 72KM 53kW
[l/100km]