Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes W123 Sedan

merc123, 14 lat temu
Silnik 2.0 D 60KM 44kW
Rok produkcji 1981
Przebieg: 422 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mercedes W123 Sedan 2.0 D 60KM 44kW 1979-1985 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niesamowite ogrzewanie, nawet nowe samochody nie wypadają tak dobrze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza ale to normalne, sól, piach, wilgoć robią swoje.
Silnik : Trzeba wszystko sprawdzić (ciśnienie, świece itd.) a przede wszystkim numery...
Zawieszenie : Należy się liczyć z koniecznością wymiany wielu elementów.
5,0
Całokształt
Świetny samochód. Jego konstrukcja przerosła swoje czasy. Niestety zdarzają sie różne egzemplarze. Warto sprawdzić VIN, numer silnika żeby później nie mieć przykrej niespodzianki w postaci odmowy rejestracji na ,,zabytek\'\'. W razie wątpliwości można udać się do ASO.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na te lata kultura pracy bardzo wysoka. Nawet teraz nie za bardzo jest się do czego przyczepić. Co do elastyczności... w końcu to 2.0 diesel - demonem szybkości nigdy nie był i nie będzie. P.S. Bardzo często do wymiany pompa wody, końcowki wtrysków, warto zrobić diagnostykę silnika (koszt ok 50 zł).
5,0
Skrzynia biegów
Jeden wielki plus. Po prawie 30 latach żadnych problemów, jestem pod dużym wrażeniem. Jedyny, mały minus to 4 biegi - przy 90 km / h robi się głośno. Chociaż z drugiej strony tym samochodem przyjemnie jest jechać nawet 30 km / h.
5,0
Układ jezdny
Konstrukcja zawieszenia świetna. Jednakże trzeba się liczyć z koniecznością wymiany takich elementów jak amortyzatory, klocki, tarcze, itd. W końcu 30 lat robi swoje - nic niestety nie jest wieczne. Nawet Mercedes... Także garażowany.
Komfort
5,0
Widoczność
Również plus. Można swobodnie manewrować bez ryzyka uszkodzenia auta, zarówno swojego jak i cudzego.
5,0
Ergonomia
Po pierwszej jeździe widać, że konstruktorzy naprawdę wszystko przemyśleli. Każdy detal dopracowany. Trzeba przywknąć do nietypowego położenia hamulca ręcznego (choć w tym przypadku jest on raczej nożny).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo pozytywnie. Po 10 minutach jest gorąco. Należy pamiętać, że w zimie nie warto włączać od razu ogrzewania na full. Trzeba pozwolić rozgrzać się silnikowi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Proponuję zawsze siadać na przednim fotelu pasażera. Prawie jak leżak z dodatkowym ogrzewaniem stóp (w zimie).
4,0
Wyciszenie
Jak ktoś lubi klekot diesla to świetnie. Zawsze można założyć matę wygłuszającą. Ale trzeba pamiętać, że czasami jest problem z jej oderwaniem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na te lata naprawdę okej. Wszystko zależy od tego czy ktoś ma ciężką stopę czy nie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza. Okazje się zdarzają ale rzadko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze jest coś do ulepszenia... Części w ASO są drogie ale jakość świetna. Czasem warto dołożyć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Takowe się co do zasady nie zdarzają. Ale trzeba pamiętać o jednym: Sprawdzić spód. Jak nie ma się o tym pojęcia warto zabrać znajomego, który coś podpowie. Największy problem - KOROZJA PODŁUŻNIC tylnych. Sprawdzajcie to miejsce bardzo dokładnie (koło tylnych sprężyn). Koszty naprawy spore - zazwyczaj wiążą się z wymianą całej płyty podłogowej, progów itd. Inne rozwiązania są tylko doraźne.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes W123 Sedan