W123 Coupe -udalo mi się wejść w posiadanie pieknego, zadbanego egzemplaza Coupe i jestem niesamowicie zadowolony od 4 lat (praktycznie tylko chęć kupienia modelu starszego może skłonić mnie do sprzedaży) Polecam każdemu takie auto, kto chce poczuć urok prawdziwych samochodów z tamtych lat. Zapach drewna, skóry, wysokiej jakości materiałów jest nie do odnalezienia w nowszych autach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ponieważ mam mały przebieg, to trudno doczepić mi się do silnika. Jeśli ktoś mysli o LPG to polecam moje rozwiązanie - instalacji używam tylko na trasach (pali ok 16l), a po mieście benzyna. Szkoda takich aut na LPG, ale w podróży bardzo istotnie obniża koszty (trudno np pojechać na narty i za pobyt zapłacić tyle co za dojazd na Pb - przy 800km rozsądek zwycięża nad "miłością" do auta)
4,0
Skrzynia biegów
Ładnie pracuje. Trochę małe przyspieszenie od 0-100km jak na moc silnika, ale to luksusowe Coupe, a nie ścigant. Na trasie rewelacja (przy prędkości podróżnej 90-140), dobry efek kick-down.
3,0
Układ jezdny
Komfortowe, choć bez obciązenia dość twardy wydaje się tył. Dobrze trzyma się na zakrętach. Na deszcz i śnieg potrzebne dobre opony, bo albo nie chce ruszać, bo buksuje (śnieg) albo przód ucieka :)
Komfort
3,0
Widoczność
Jak to w Coupe :)
5,0
Ergonomia
Super fotele. Można jechać i jechać i zero zmęczenia. Wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybciutko nagrzewa, a problem parowania szyb nie istnieje! Bardzo fajny jest nawiew chłodnego powietrza ze środkowych kratek, gdyż nie ma poczucia znużennia i senności. W lecie jest w nim trochę ciepło i pocą się plecy na skórzanych fotelach, ale i tak jeździ się z pootwieranymi wszystkimi szybami (w końcu to Coupe :) i szyberdachem. I do tego taki piękny zapach nagrzanego w słońcu auta - dla mnie niepowtarzalny!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo przestrzeni i wygodnie. Siedzi się jak w dobrym, skórzanym fotelu przed telewizorem. Z tyłu raczej miejsca dla dzieci (mało miejsca na nogi), ale to Coupe.
4,0
Wyciszenie
Bezszelestny nie jest, ale miły dzwięk silnika nie przeszkadza. Ładnie auto brzmi jak jedzie obciążone z 4 osobami. Przy przyspieszanu wydaje bulgot rasowego auta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże koszty paliwa, dlatego auto nie dla biednych. Ale jeżeli jeździ się 7-10tys km rocznie to spokojnie się przeżyje ze srednio zasobnym portfelem.
Naprawy-dwie skrajności: auto w ogóle się nie psuje, a części zamienne (np. klocki hamulcowe, drążki kier.) są niedrogie; jeżli jednak chce się utrzymać auto w idealnym stanie to można wydać każde pieniądze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu bez komentarza. Coupe to auto dla pasjonata, a w autach kolekcjonerskich do "codziennego" użytku liczą się tylko MB i Jaguar/Daimler. Dwadzieścia lat temu dzisiejsze luksusowe marki dopiero raczkowały, gdy Mercedes wyprzedzał epokę (od 1982 w 123 można było zamówić już poduszkę kierowcy!)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwie skrajności: auto w ogóle się nie psuje, a części zamienne (np. klocki hamulcowe, drążki kier.) są niedrogie; jeżli jednak chce się utrzymać auto w idealnym stanie to można wydać każde pieniądze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu może być drogo. Polecam kupić auto w naprawdę dobrym stanie i nawet zapłacić duże pieniądze, bo koszty poważnych napraw mogą być potem duże. Do Coupe trudno o charakterystyczne częsci, a silniki 2.8 też nie są tak popularne jak mogłoby się wydawać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 185KM 136kW
[l/100km]