Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes W123 Coupe

mysla313@wp.pl, 13 lat temu
Silnik 2.8 177KM 130kW
Rok produkcji 1977
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mercedes W123 Coupe 2.8 177KM 130kW 1977-1985 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Brak jakiejkolwiek elektroniki to po prostu rewelacja!!! Silnik z mechanicznym wtryskiem sterowanym wagą powietrza. (Absolutnie nie nadaje się do zagazowania) Ale sam zastrzeliłbym każdego kto profanuje takie auto gazem.
5,0
Całokształt
Podsumowując: kolekcjonerskie, klasyczne auto które jednocześnie jest b.aktualne. Myśle że jest to pewien okres przejściowy dla tego modelu. Jedno jest pewne: wartość takich aut idzie już w górę a więc nieubłagany czas się dla nich zatrzymał. Osobiście uważam je za inwestycję. Wrażenia i satysfakcja związane z jazdą tym zjawiskiem są jedyne w swoim rodzaju. Przepiękna smukła linia, drapieżny gulgot przechodzący we wsciekły ryk silnika i wlepione oczy każdego przechodnia ignorującego spasione \'eski\' i \'emki\'. Po prostu zadbana starsza piękność która jeszcze potrafi podrapać niejednego małolata :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem zachwycony... 34 letnie auto bedące w mojej stajni od 6 lat i po gruntownym zadbaniu o całokształt po zakupie praktycznie nie zaglądałem pod maskę. Jest to mój 3ci taki Merc i nigdy żaden mnie nie zawiódł. Silnik jest niesamowicie elastyczny, silny jak wół. Kultura pracy jest specyficzna ale b. wysoka (silnik cichutko metalicznie cyka ja biegu jałowym, potem niespokojnie szumi a na pełnym gazie ryczy jak wściekłe zwierze :) Laicy są przekonani że mam pod maską 5 litrów.
4,0
Skrzynia biegów
W moim aucie zamontowana jest 4 biegowa skrzynia manualna (dzięki Bogu). Rzecz gustu, zapewne, ale ja osobiście automatów nie trawie. Zwłaszcza w autach o sportowym zacięciu. Ale do rzeczy: krótka jedynka, dwójka na której można dobić momentalnie do 100 ku katastroficznemu zdziwieniu wszystkich właścicieli \'bolidów\' pomalowanych w płomienie którzy z piskiem zatrzymali się obok na światłach, trójka na której auto może się toczyć i tak bez problemu pociągnie dalej no i czwórka na której przy bardzo posadzonym aucie (poprzedni i pierwszy właściciel) zamknąłem \'budzik\'. Oceniam tą skrzynię na 4 ponieważ na trasie bardzo brak 5tki która na pewno obniżyłaby spalanie :(
4,0
Układ jezdny
Znów czwóra. Chociaż jest wiele za i przeciw a mógłbym bez wyrzutów sumienia ocenic na 5. Układ jest nieziemsko wygodny (auto wręcz płynie), b.precyzyjny, diabelsko wytrzymały, tani w eksploatacji i zwrotny jak sztaplarka !!!! Parkowanie tak długim autem to po prostu sama przyjemność. Postawiłem 4 z jednego powodu: jest (było) to auto produkawane z małym akcentem sportowym. A przy dużych prędkościach auto zaczyna być odrobinę \'galaretowate\'. Ale kto by się nim dziś ścigał? Generalnie obecnie same plusy! Do niczego nie można się przyczepić. Z resztą wystarczy zapytać któregoś ze starszych taksówkarzy :)
Komfort
5,0
Widoczność
Olbrzymie szyby przednia i tylna oraz brak bocznych słupków... :) Przednie słupki absolutnie nie przeszkadzają podczas skrętów (obiekty na zawnątrz nie pojawiają się w ich polu). Nic więcej chyba nie muszę dodawać. Przypuszczam, że widoczności w tym aucie pozazdroszczą nam niektórzy piloci myśliwców :)
5,0
Ergonomia
Zjeździłem w życiu masę aut. Swoich i \'pożyczaków\'. W momencie kiedy przypadkiem wsiadłem do W123 już nie chciałem z niego wyjść... Wygodniej może być chyba tylko u babci na sofie :) Wszystkie przełączniki i pokrętła są w zasięgu ręki, rozmieszczone niesamowicie czytelnie i logicznie. Z resztą chyba każdy się zgodzi, że Niemców jeśli chodzi o ergonomię nie należy poprawiać. Jeżdżąc tym autem po prstu odpoczywamy... Jest to jednocześnie stary, dobry wypust bez gadżeciarskich fajerwerków i frajerskiej, migocącej elektroniki. Po prostu wszystko co trzeba i nic wieciej w najsolidniejszym wykonaniu!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Płynny suwak \'szyba-nogi\', dwustrefowa regulacja temperatury ogrzewania \'kierowca-pasażer\' (genialne rozwiązanie zwłaszcza na długich trasach z marudzącą żoną), regulacja nawiewu \'zamkniete-wolny cug-3 biegi), dodatkowy płynnie regulowany pobór świeżego powietrza z zewnątrz na srodek kabiny i ogrzewana tylna szyba (paski w szybie są b.gęste i niewidoczne). Bardzo pozytywnie zaskakuje skuteczność ale jednocześnie subtelność nawiewu. Zimą przy zamarzniętym aucie właczamy nawiew na maxa i wszystko w miarę szybko i równomiernie odtaja. Bez efektu cyklonu, który wieje z lufy w jeden punkt i sprawia, że łzy lecą nam po plecach. Obieg powietrza jest praktyczny, skuteczny i niewyczuwalny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu - bez komentarza. Z tyłu pomimo że jest to auto coupe przeciętny facet usiądzie komfortowo, mając do dyspozycji b.wygodne i szerokie kanapy, podłokietnik i świetną widoczność.
4,0
Wyciszenie
Auto podczas jazdy słychać. I to mocno. Tyle że należy dodać, że są to raczej ekstatyczne doznania. Dzwiek silnika jest niepowtarzalny i sprawia że każdy poczuje gęsią skórkę wciskając mocniej pedał gazu. Kilka razy zdarzyło mi się, że przechodnie poprosili mnie o odpalenie auta żeby mogli go sobie posłuchać :) Sam podczas dłuższych rozstań z moją \'miśką\' (pływam) tęsknie za tym niesamowicie :) Bez wątpienia jest to coś, co każdemu facetowi poprawi humor.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest praktycznie jedyną ceną, którą zapłacimy za bieżące użytkowanie tego auta. Silnik ma niesamowity apetyt ale, jak mówie, nie ma nic za darmo. Jak dla mnie - niech pali ile chce!
5,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo wysokiego spalania te auto nie przysparza żadnych kosztów... Wykonanie detali i materiałów jest już niestosowane (jakość) a ceny części które jeszcze, na szczęście, są w miare dostępne są logiczne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To auto jest po prostu wieczne!!! Ono się nie psuje!!! Jeśli by mnie ktoś zmusił żebym podał cokolwiek w tej materii to mógłbym powiedzieć że motor \'poci\' się odrobinę przy wałkach rozrządu ale każdy mechanik powie że taka jest uroda właśnie tych dwuwałkowców. Nie jest to usterka. Kaprys taki...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Mógłbym tu powiedzieć że jeśli ktoś naprawde kocha takie auta to warto zadbać o blachy bo są one chyba najsłabszym ogniwem w tej maszynie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes W123 Coupe