MB Vito 120CDI jest stworzony do bardzo szybkiego przemieszcznia się (z ładunkiem) autostradami niemieckimi.Wtedy czuje sie jak ryba w wodzie.Dlaczego niemieckimi..... bo u nas ich nie ma!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najjaśniejszy punkt samochodu, cichy o niesamowitej kulturze pracy(perfekcyjny) osiągi-te miny twarzy innych użytkoników pojazdów, to zdziwienie, a nawet przerażenie, że ich samochód uzbroiony w super silnik turbodiesla jest wyprzedzany przez auto dostawcze.Zakres użytecznych obrotów zaczyna się od 1000do4000obr/min!!! czyli bardzo szeroki(wynika to z poemności silnika,a momęnt obrotowy bije swoimi 440Nm po całej skali. V-max 205km/h
4,0
Skrzynia biegów
Vito wyposażony w ten silnik jest połączony tylko ze skrzynię automatyczną o 5-przełożeniach.Zmiana biegów odbywa się płynie,ale...ale...są momęnty kiedy się zastanawia nad odpowiednim doborem przełożenia.Ogólnie długość przełożeń dobrana poprawnie
4,0
Układ jezdny
świetny, nawet załadowany Vito prowadzi się pewnie(jak limuzyna) pod jednym warunkiem ,że droga po której się poruszamy jest równa!! Na wybojstych drogach trzęsie i wali ,ponieważ zawieszenie ma zbyt dwardo dostrojone .Miałem poprzednio Trafica i na złej nawierzchni zachowywał się o niebo lepiej
Komfort
4,0
Widoczność
Mam blaszaka ,a więć widoczność jest nieco ograniczona ,ale do przodu i po bokach jest ok.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki w kabinie są na właściwym miejscu ,mam opcionalne zegary(te ładniejsze)połączone z komuterem pokładowym i przełącznikami w kierownicy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przedział pasażerski jest niewielki bo zaraz za fotelem kierowcy jest ściana grodziowa,a więc klimatyzacja jest wydajna na 5
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trochę ograniczona ścianą grodziową przez co nie można wpełni regulować fotem kierowcy i pasażera, a szkoda bo same fotele z podłokietnikami są wygodne(tylko fotel kierowcy czasami popiskuje)
4,0
Wyciszenie
Tu pierwsze skrzypce gra silnik,przez co jest cicho i nie natarczywie.Trochę denerwują przy wyższych prędkościach hałaujące lusterka bo są dużę(te w Viano są mniejsze ,ale niewiele przez nie widać)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój rekord to 7,3l/100km-ale to już zabawa , 8,5l bez większych problemów , a jak jadę szybko to w granich 9,5-10l
4,0
Stosunek jakość/cena
a więc stosunek jakości do ceny zakupu wypada nieźle,Ja jestem zadowolony zobaczymy później
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dopiero mam 22tyś. Drobne usterki jak skrzypiący fotel kierowcy i obluzowane lustero zewnętrzne