Silnik
: Dynamika silnika oraz bardzo male pole skretu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Obtarcia lakieru na uszczelkach drzwi, nawet tylnych, zadko uzywanych
Przeniesienie napędu
: Zgrzyty biegu 1 oraz wstecznego. Od razu z tym walcie do gwaranta.
4,0
Całokształt
Ogolnie VITO 2 wyraznie odskoczyl od fatalnej jakosci i opini starszego modelu. Jest wiec autem udanym, pomimo swoich drobnych wad.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny, potrafi narobic obciachu samochodom osobowym. Pieknie ciagnie na 5 i (szok!) na 6. Wariacko zrywna jest 3.
2,0
Skrzynia biegów
Po roku zaczely sie z leksza problemy, coraz ciezej pracowala, coraz wieksze zgrzyty. Na dzien dzisiejszy szykuje sie do wymiany skrzyni, jesli wymiana linek nic nie pomorze. Wsteczny i 1 to masakra.
5,0
Układ jezdny
Uklad jedzny jest swietny. Pole skretu pojazdu najlepiej ocenic, gdy sie przesiadziesz do osobowki. Mialem okazje pojezdezic Alfa 146, to zawracanie w Alfie bylo na 2, a nawet na 3 razy (skret robilem przyzwyczajony do Vito). Jezdzilem wczesniej T4 to wiem ile sie nawymienailem koncowe, a w Vito praktycznie NIC.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc jest wystarczajaco dobra. Tylko na poczatku trzeba sie przyzwyczaic do przednich bocznych slupkow. Skutecznie umozliwiaja potracenie pieszych, gdy skrecasz, a pieszy wejdzie na pasy. Moze na przyszlosc cos w stylu przezroczystych slupkow jak w VOLVO (ale to chyba studyjne?).
5,0
Ergonomia
Jak na dostawczaka, jest b.dobrze. Na dlugich trasach nie trzeba "biegac" po konsoli, czy gdzie indziej. Wszystko wygodnie, pod reka. Elegancka prostota.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy, ale nawiewy sa porzadne (nie to co w T4). Nagrzewa sie tez szybko. Nawiew w podlodze takze dobrze sobie radzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczajacy komfort.
3,0
Wyciszenie
Mogli nad tym bardziej popracowac. Nie idzie sluchac tel.kom. gdy jest wlaczony na GLOSNIK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przesiadlem sie z benzyny, wiec dla mnie i tak wsio ryba, zawsze to taniej. No ale przy jezdzie na pelny gwizdek potrafi szczyscic szybko zbiornik. Oplaty za przeglady na przemian: raz taniej, raz drozej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Notorycznie wymieniam zarowki. Drobiazgi wystepowaly w czasie trwania gwarancji, ale zawsze szybko usuwano.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Notorycznie uszczelki wycieraja lakier na drzwiach, i nic nie pomaga wymiana uszczelek. Wskaznik paliwa ponizej 1/4 stanu zaczyna wariowac: raz zejdzie do rezerwy, a raz pokazuje 1/4. Cyrki zaczynaja sie, jak jezdzisz juz na rezerwie. Moze sie okazac, ze nie dojedziesz do stacji (mialem tak wielokrotnie). Serwisowi nie udalo sie usunac tej usterki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 115 CDI 150KM 110kW
[l/100km]