Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Vito W639 Furgon

Andrzej, 17 lat temu
Silnik 109 CDI 95KM 70kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mercedes Vito W639 Furgon 109 CDI 95KM 70kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,15
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Też myślałem(podobnie jak jeden z kolegów na tym forum,opisując ten model),że 82 km to za mało,żeby sprawnie się poruszać tym samochodem,ale moment obrotowy-205Nm-czyni z niego niezłego sprinterka i niejeden kierowca osobówki zawiódł się sromotnie.Silniki CDI są o niebo lepsze i mniej zawodne niż turbo diesle.CDI-nie biorą oleju-wcale,nie ma kłopotów z głowicą,mniej palą od zwykłych diesli.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Na gwarancji wymieniłem przeguby-zachciało mi się ćwiczyć poślizgi kontrolowane-moja wina.
Karoseria : Rdza,pisałem o niej
Układ elektryczny : Czasami mam wrażenie,że akumulator za szybko się rozładowuje.
4,0
Całokształt
Dobry i dzielny kompan w walce o utrzymanie jakiegoś tam standardu życia.Razem codziennie ciężko pracujemy i lubię tego mojego Vitka.Mimo kilku wad oceniam ten samochód dobrze i byłoby mi bardzo przykro gdybym musiał go sprzedać.Nie opluwajcie bezkarnie tego samochodu-a lepiej dbajcie o niego-odwdzięczy się wam na pewno.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i niezawodny,chociaż ostatnio trochę pływają wolne obroty.Ale ogólnie-rewelacja.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest zbyt precyzyjna-problem z haczącą jedynką i trzeba nauczyć się bezboleśnie włączać wsteczny.Krótko mówiąc geringi nie popisali się.
5,0
Układ jezdny
To jeżdżący czołg-pewny na drodze i poza nią-robię tym samochodem cuda.Co prawda lepiej się trzyma drogi trochę załadowany-ale to normalne przecież.W zimie doskonały i pewny towarzysz podróży-nigdy się nie zakopałem,a mieszkam na zadupiu.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam wersję furgon-czyli ślepy blaszak.Lusterka są niezłe-ale słupki boczne za szerokie i trzeba bardzo uważać,żeby nie wysłać w kosmos jakiegoś wiagratyka-emeryta,któremu się bardzo chce przejść na zakręcie na czerwonym przez zebrę.Może to był jakiś sztywny masaj z Afryki-oni lubią te zebry.Przez te incydenty mam trochę powgniatany dach od ich emeryckich parasolek-cholerne rydzyki!
5,0
Ergonomia
Tutaj styliści dali czadu i wytyczyli obowiązujący kierunek zmian w kokpicie samochodu-bardzo zresztą udolnie małpowany chociażby przez VW T5,czy inne wynalazki francuskie,włoskie.Jest naprawdę dobrze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie sauna.człowiek czuje się jak żółw,który chce wyskoczyć ze skorupy-beznadzieja.W zimie trochę lepiej,ale dół szyby mimo ogrzewania pełnego i nawiewu-po lewej stronie od kierowcy zamarza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdziłem nim w długie trasy -obsada trzyosobowa-i nie jest żle,dość dużo miejsca z przodu-oczywiście koszykarzy nie woziłem.Mógłby miec więcej schowków.
4,0
Wyciszenie
Nie narzekam-może dlatego,że jestem trochę głuchy.Od 130 trochę słychać te niedożywione koniki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa wariacka(innej nie toleruję)8-8,5,miasto-10.Ceny przeglądów w ASO Mercedesa-idiotycznie nieprzystępne i chłopaki odwalają fuszerkę(Wrocław-Wróbel),ale w zamian mam przecież ciasteczko i kawkę w kubeczku-czyli europa.Zawsze po takiej wizycie przy wyjeżdzie z miasta musiałem pamiętać,żeby podokręcac koła,obejmę od turbiny i inne niedoróbki.Dlatego przestałem tam jeżdzić-i po papiesku powiedziałem im "żegnam was ciule".
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak go kupowałem w 2000 roku-oferta cenowa była bardzo atrakcjna,porównywalna z samochodami włoskimi,czy francuskimi.Jednakże cena to nie wszystko.Błedem moim może było to,że nie zakonserwowałem go od nowości i posłuchałem tych dupków z ASO Mercedes Wrocław.Póżniej mnie to kosztowało i zdrowia i nerwów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Byłoby doskonale,gdyby nie ten serwis ASO(nie dokręcili obejmy od turbo i musiałem czekać w polu aż kombajnista skosi pszenicę i pożyczy mi długi śrubokręt).Inna rzecz-rok temu gdy samochód miał 6 lat podczas hamowania pękł przewód hamulcowy z przodu i rozwolniło mnie trochę,bo musiałem pokonać rondo w świdnicy przy 60,ale przecież "jest gwiazda jest jazda".Po tym jestem bardziej wierzącym człowiekiem i wożę z sobą trochę papieru.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim przypadku jest odpukać nie żle.Jedyna poważna wada tego samochodu to jest rdza-cztery razy konserwowałem to hiszpańskie cacko i mam dość,ale rdzę zatrzymałem-no pasaran.Samochód ten mam od nowości i wiem czym jeżdżę.Dziwię się ludziom,którzy kupują skorupę Vitka z przebiegiem 200-300 tyś. km i psy wieszają na tym wozie.Czego żądacie od wysłużonego strucla,przecież to nie wino.Ciekawe czy jak będziecie mieli po 70-80 lat,bajpasy,sztuczne stawy biodrowe ,3 zawały,brak kasy na wiagrę-czy będziecie mogli być takimi niezawodnymi spryciarzami?

On - zużycie paliwa dla silnika 109 CDI 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes Vito W639 Furgon 109 CDI 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
54,00 zł
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes Vito W639 Furgon