Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Vito W639 Furgon

MB Vito 108CDI, 17 lat temu
Silnik 109 CDI 95KM 70kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 176 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Vito W639 Furgon 109 CDI 95KM 70kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
3,69
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zdecydowanie najbardziej zaskoczył mnie silnik. Myślałęm, że przy masie 1700kg i mocy 82KM to będzie najgorszy muł na drodze, tymczasem wcale tak nie jest. Osiągi można spokojnie porównać z niektórymi osobówkami. Duża pojemność (2148 ccm), turbosprężarka i spory moment obrotowy (200NM) powodują, że Vito porusza się zaskakująco sprawnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Często rozładowany akumulator (u mnie już 4 razy)
Zawieszenie : Wybijają się łączniki stabilizatora
4,0
Całokształt
Ogólnie auto oceniam dobrze, jest niezawodne, dynamiczne, ekonomiczne, pakowne, zwrotne i całkiem komfortowe. Według mnie jeden z lepszych busów na rynku. Jedno wiem na pewno: nigdy nie kupię Transita, Ducato, Jumpera itd. itp. Jedyną alternatywą jest VW T5, ale niekoniecznie. Niedługo będę się przymierzał do zakupu Vito 120CDI (204KM). Jest gwiazda, jest jazda!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o dziwo nie sprawia żadnych problemów mimo że auto pochodzi z polskiego salonu i nie jest specjalnie pieszczone. Jest bezawaryjny, ekonomiczny i dynamiczny jak na busa. Na trasie przy prędkości 100-120 km/h pali 7-7,5l/100km. Od 120 robi się głośno. Dochodzi prawie do 170km/h - przy tej masie i mocy uważam to za bardzo dobry wynik. Jedyne, co przy nim robię to lanie ropy, płynów eksploatacyjnych i przeglądy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów generalnie mi się nie psuje, ale nie jest wolna od wad. Potrafi haczyć, biegi (zwłaszcza wsteczny) wchodzą z wyraźnym oporem, a najbardziej denerwuje mnie ten badziewiarski lewarek, który non stop się łamie. Ale kupno innej gałki za kilkadziesiąt złotych załatwia sprawę.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny nie sprawia większych problemów, zawieszenie ma odpowiednią sztywność. Jednak również nie jest idealne, jak wszystko w Vito. Przy dużym obciążeniu potrafi dobić i pracuje dosyć głośno. Za to jak na busa jest całkiem komfortowe i zapewnia pewne prowadzenie.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie mam co pisać o widoczności, gdyż posiadam typowego furgona bez przeszklenia. Ale na boki wszystko widać. Plusem jest też wysoka pozycja za kierownicą. Ledwo co widać przód ze względu na jego kształt, na szczęście jest krótki więc można się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Chyba największy plus tego auta. Wszystko jest czytelne, funkcjonalne i przejrzyste. Duży plus za dźwignię zmiany biegów i radio pod ręką. Minusem jest nieco zbyt duża kierownica.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiadomo, to diesel, więc nie ma rewelacji. Ale da się z tym żyć. Stosunkowo szybko uzyskujemy ciepłe powietrze. Da się przewietrzyć auto, ale przydałaby się klimatyzacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Byłoby naprawdę bardzo dobrze, gdyby nie fakt, że to furgon z 3 siedzeniami. Na środkowym fotelu przestrzeń jest skutecznie ograniczona przez konsolę środkową. Nie polecam dłuższych tras w 3 osoby tą wersją. W dwie osoby jest dużo miejsca zarówno na nogi, jak i nad głową.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie mogłoby być lepsze, zwłaszcza jak na Mercedesa. Owszem, auto ma charakter użytkowy, ale to nie zwalnia tak renomowanej firmy jak Mercedes od porządnego wygłuszenia. Do 120km/h jest znośnie, powyżej robi się głośno a od 150 w górę nie słychać nic, co nie jest silnikiem, oponami albo opływającym auto wiatrem. Tak więc nie słychać ani radia, ani pasażerów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie można narzekać na spalanie; na trasie może spaść nawet do 7l/100km, w mieście ok 9-10, osoby z cięższą nogą dojdą do 11. Średnio ok 8,5-9l/100km. Drogi serwis i części . Ale w końcu to Mercedes...
4,0
Stosunek jakość/cena
Vito jest dosyć drogim samochodem, zwłaszcza jak na swoją wielkość. Ale pieniądze nie są dla mnie najważniejszym kryterium przy zakupie, bardziej liczą się osiągi, komfort i funkcjonalność. Jakość mogłaby być lepsza, przecież to Mercedes, a oni umieją robić porządne samochody! Plastiki wewnątrz auta są kiepskiej jakości i łatwo się rysują. Wykończenie jest jednym z niewielu minusów tego auta, ale ze względu na charakter samochodu i jego przeznaczenie jestem w stanie to przeżyć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wbrew opiniom użytkowników, moje Vito się po prostu nie psuje! Owszem, czasami pójdzie jakiś drobiazg, ale nie psuje on pozytywnego obrazu całości. Niezawodny partner w interesach, pod warunkiem, że jest serwisowany w ASO i bezwypadkowy. Naprawdę, wystarczy wykazać minimum dbałości, a Vito odwdzięczy się długą, przyjemną i bezawaryjną eksploatacją.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne awarie zdarzają się naprawdę bardzo rzadko, ale jak już coś się zepsuje, to tylko laweta. Niemniej jednak Vito (przynajmniej moje) jest niezawodne. Nie ma również oznak korozji. Wystarczy chociaż 2 razy w miesiącu go umyć i raz w miesiącu nawoskować i posprzątać wnętrze, żeby móc spać spokojnie. Brak korozji może być wytłumaczony faktem, iż samochód jest z reguły garażowany.

On - zużycie paliwa dla silnika 109 CDI 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mercedes Vito W639 Furgon 109 CDI 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
54,00 zł
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes Vito W639 Furgon